Hosszú ideje láthatáron volt már a Pininfarina Battista érkezése, ami nemcsak a márka, de Olaszország történetében is különös jelentőséggel bír. 150 darab készül az 1900 lóerős szuperautóból, és amint elhagyja a gyártósort, hazájában a legerősebb sorozatgyártású sportautóvá lép elő.
Mindezt tíz ember hosszú, aprólékos munkája előzi meg, amit jól mutat, hogy egyetlen Battista gyártása 10 hétig, összesen körülbelül 1250 óráig tart Cambiano városában, ahol korábban a márka tanulmányi központja volt, de azóta átalakították a létesítményt. A típusnak lesz egy öt példányból álló limitált szériája Battista Anniversario néven, melynek festését és más tervezési jegyeit a márka öröksége ihlette – gyártási ideje 18 hét, összesen 1340 óra. Ez magába foglal egy háromhetes festést, valamint több olyan munkafázist, mely két- vagy többnapos megállást igényel.
„A Battista hiper-GT-vel egy álom vált valóra, ami a tervezőikon Battista „Pinin” Farina azon törekvésével kezdődött, hogy egy gyönyörű autót alkosson, mely csak a Pininfarina nevet viseli” – nyilatkozta Per Svantesson, az Automobili Pininfarina vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk rá, hogy elértük ezt a célt, és ezzel egy mozgalmat vezetünk egy új, izgalmas luxuskorszakba.”
Összesen négy villanymotor hajtja a hipersportautót, melyhez a WLTP-ciklus szerint körülbelül 500 kilométeres hatótávolságot ígérnek. Észbontó teljesítménye mellett 2300 Nm-es kombinált forgatónyomatékot ad le – a hivatalos adatok szerint kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg a 300 km/órás tempót 12 másodperc alatt éri el. Végsebessége 350 km/óra. Érdekesség a hajtáslánc kapcsán, hogy a Battista az elektromos technológia nagy részét a Rimac Neverától „vette kölcsön”, beleértve az architektúrát és a kialakítást.
Minden Battista-tulajdonos meghívást kap a Pininfarina üzemébe, ahol találkozhat a gyártócsapattal, egyúttal megtekintheti, hogyan készül az autója. A gyártó elmondása szerint minden ügyfélnek egyedi tervezési javaslatot készítenek, majd a személyes találkozó során kisebb finomításokkal véglegesítik a koncepciót.
Ennek azért van jelentősége, mert a Pininfarina szerint belül 128 millió, kívül pedig 13,9 kvintimillió (!) különböző konfiguráció lehetséges, a legapróbb részletekre is odafigyelve – úgyhogy aligha valószínű, hogy a 150 darab Battista között lesz kettő, amelyik teljesen ugyanolyan lenne.