Digitális platformokon keresztül ismerteti meg reménybeli vásárlóközönségével az Ioniq 6 elektromos szedánt a Hyundai: metaverzumban, virtuális valóságú felületeken és persze a jó öreg YouTube-on barátkozhatunk a 4885 mm hosszú, 1880 mm széles, 1495 mm magas négyajtóssal.
Ezt az információt fontosabbnak vélte közölni a Hyundai, mint hogy mekkora a csomagtartó, vagy milyen tágas a hátsó üléssor – sőt, tulajdonképpen a méretadatokon (a tengelytáv 2950 mm) kívül csak néhány fontos számadat áll rendelkezésre. Ilyen az akár 610 kilométeres hatótávolság, amely a korábbiakban részletezett, áramvonalas kialakítás és az Ioniq 5-ből már ismert hajtástechnológia kombinációjából adódik.
Ahogy a testvérmodell, az Ioniq 6 is kétféle akkumulátorral (53 vagy 77,4 kWh) kapható, létezik hátsó- és összkerékhajtású verzióban. A két villanymotoros kivitel legnagyobb összteljesítménye 239 kW, azaz 325 LE, a maximális forgatónyomaték 605 Nm – ez a modell 5,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Ha a takarékosságra helyezzük a hangsúlyt, az autó akár 14 kWh/100 km energiával beéri, ami különösen kedvező energiafogyasztási értéknek számít a villanyautók között.
Az Ioniq 6 is tud külső fogyasztókat táplálni akkumulátoráról, akár a hátsó ülésnél kialakított konnektorról, akár a töltőnyílásba illeszthető adapteren keresztül. Itt is van ergonomikus komfortfotel, kérhető digitális külső visszapillantó tükör.
Az Ioniq 6 az első Hyundai, amelynek fedélzeti szoftverei, illetve térképadatai vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetők.
Rengeteg vezetőtámogató funkció is elérhető az autóhoz, de ha különlegességekre vágyunk, akkor sem hagy cserben: kétszínű belső hangulatvilágításának fényereje a sebesség növekedésével összehangolva változik, a haladást űrhajóhangok kísérik, és a komplett hajtáslánc testre szabható, a kormányrásegítéstől a gázreakciókon át a szintetikus motorhangokig.
A vezetőtámogató funkciók köre hiánytalan, az Ioniq 6 nem csak az ütközést kerüli el minden lehetséges szögből, de felárért akár távvezérléssel is képes be- és kiparkolni, párhuzamosan, merőlegesen és átlósan egyaránt.
A modell gyártása 2022 harmadik negyedévében veszi kezdetét, a piaci bevezetés ütemezéséről később közöl információkat a gyártó.