Egy nappal az Ioniq 6 elektromos szedán után a Hyundai bemutatta annak sportverzióját – pontosabban azt az RN22e tanulmányt, amely a négyajtós villanyautó látványosan módosított dizájnját alkalmazza. A koncepciójármű „négykerekű laboratórium”, azaz egy sor olyan kísérleti technológiát vonultat fel, amelyek a jövőben akár sorozatgyártású modellekben is megjelenhetnek. Ez azt is jelenti, hogy egyáltalán nem biztos, hogy pont az Ioniq 6-osból, és pont ebben a formában készít majd emissziómentes sportautót a Hyundai.

Ami viszont bizonyos, hogy már jövőre bemutatkozik a márka első villamosított sportkocsija, az Ioniq 5 N – azaz a korábban bemutatott elektromos crossover nagy teljesítményű, dinamikus hangolású változata. Nem valószínű azonban, hogy ebben az a hidrogén-üzemanyagcellás hibrid hajtáslánc dolgozna majd, amelyet az N Vision 74 technológiai koncepciójármű fedélzetén most vázolt a Hyundai.

Hyundai RN22e

Az elektromos autók nagy akkumulátoruk miatt nehezek, ezért eleve nem feltétlenül ideálisak sportos vezetésre. A Hyundai 3D nyomtatóval készített, könnyített alkatrészek alkalmazásával, nyomatékvektor-szabályozású hajtáslánccal, valamint variálható mértékű nyomatékelosztást biztosító, két villanymotoros összkerékhajtással próbálja áthidalni ezt a problémát – hangsúlyozva, hogy nem egy leendő szériamodell előfutáráról beszélünk, hanem csak kísérletezésről.

16 fotó

Ehhez képest az RN22e kifejezetten jól néz ki, az Ioniq 6 szappanformáját ültetett futómű, izmos kerékdobok, az első gépházfedélbe mélyített légelvezető csatorna, hátsó diffúzor, no meg egy méretes légterelő szárny teszi izgalmassá. A mechanikus fékek négydugattyús monoblokk nyergeket és 40 centis tárcsákat alkalmaznak, de a mérnökök azt is próbálgatják a tanulmányautón, hogy a regeneratív fékrendszer mennyire lehet partner a sportos vezethetőségben.

Az biztos, hogy a sportautó mai fogalmaink szerint nem lehet csendes és teljesen sima járású, ezért a mérnökök két speciális rendszert is beépítettek: az N e-shift váltóvezérlés és az N Sound+ hanggenerátor gondoskodik a szükséges rezgésekről, rántásokról, váltási érzetről és persze zajról.

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 7

Hosszúság (mm) 4915
Szélesség (mm) 2023
Magasság (mm) 1479
Tengelytáv (mm) 2950
Max. rendszerteljesítmény (kW) 430
Max. rendszernyomaték (Nm) 740
Akkumulátor (kWh) 77,4
Töltés 10 → 80% (perc) < 18
Végsebesség (km/óra) > 250

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 8

Hyundai N Vision 74

Ahelyett, hogy egyszerűen az Ioniq 5-ösből épített volna sportos koncepciójárművet, a Hyundai visszanyúlt annak eredeti ihletadó forrásához, a Pony Coupé tanulmányhoz, és abból kiindulva alkotott egy sokkal dinamikusabb, lendületesebb, izgalmasabb járművet.

20 fotó

A műszaki tartalomról nincs sok információnk, de mivel a Hyundai az elektromos hajtás mellett a hidrogén-üzemanyagcellás technológiában is komoly tapasztalattal bír, az egész elképzelés életképesnek hangzik. Mint minden full hibrid, az autó képes tisztán hidrogénnel, kizárólag akkumulátorára támaszkodva, vagy a két rendszert együtt használva haladni. Ez a két rendszer, valamint a villanymotorok külön-külön hűtést kaptak.

Az N Vision 74 két villanymotort kapott, mégsem összkerékhajtású: a hátsó tengelyen elhelyezett dupla erőforrás rendkívül hatékony nyomatékvektor-szabályozást, így fokozott kanyarvételi képességeket teremt.

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 14

Hosszúság (mm) 4952
Szélesség (mm) 1995
Magasság (mm) 1331
Tengelytáv (mm) 2905
Max. rendszerteljesítmény (kW) > 500 kW
Max. rendszernyomaték (Nm) > 900 Nm
Akkumulátor (kWh) 62,4
Hidrogéntartály kapacitás (kg) 4,2
Üzemanyagcella (kW, nettó) 85
Végsebesség (km/óra) > 250
Hatótávolság (km) > 600

Ezeket a dögös sportkocsikat nem benzin hajtja 15

Alább közös videón tekintheted meg a Hyundai két villanysportautó-koncepcióját. Ha nem indul magától a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 23 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:23
00:23