A Hyundai már korábban bejelentette, hogy függőleges fel- és leszállásra képes, tisztán elektromos hajtású légi taxi kifejlesztésén dolgozik. Most bemutatták a leendő jármű utastéri koncepcióját, amelyet – ahogy a repülő autó egészét – a kifejezetten erre a célra létrehozott leányvállalatuk, a Supernal fejlesztett ki.

A kabin külső héja a pillangók szárnyát idéző, hálós szerkezetű vázra épül – a lényeg természetesen a tömegcsökkentés. Ennek jegyében a teljes szerkezet kovácsolt szénszálas kompozitból készül, beleértve az ülések vázát is. Az üléseken kialakított tárolórekeszek, illetve a mennyezeti világítás az autóiparban megszokott megoldásokból merít. A környezet két alakító irányelve a pihentető hangulat, illetve a lehető legjobb helykihasználás volt.

Három üléssoros Hyundai, amelyben nem kell félned a dugóktól 2

A harmadik fő szempont – talán magadtól is kitaláltad – a fenntarthatóság. A karbon kompozitok újrahasznosíthatók, a kárpitok növényi alapanyagokból készített műbőrből és újrahasznosított műszálas anyagokból készültek, a fakomponensek fenntartható gazdálkodású erdőből származnak. Különleges ötlet, hogy az ülések vázát részben a repülő jármű vázszerkezetének gyártásából visszamaradt anyagokból készítik.

Három üléssoros Hyundai, amelyben nem kell félned a dugóktól 24

A több mint ötven külső és belső szakértő, illetve beszállító vállalat bevonásával zajló projekt célja, hogy a cég elektromos repülő járművei 2028-tól kereskedelmi (azaz fizető ügyfeleket szállító) városi szolgáltatást kínálhassanak az USA-ban, majd röviddel ezután Európában is. A 2030-as évek elejétől pedig jöhetnek a közép- és hosszú távú utak megtételére alkalmas, hidrogén-üzemanyagcellás repülő járművek.

Alább animáción nézheted meg a Hyundai Supernal fülkekoncepcióját. Ha nem indul automatikusan a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul