A T-Cross városi szabadidőjárműtől a középkategóriás Passat kombiig számos VW-modellben (a számtalan társmárka típusairól nem is beszélve) megtalálható az az 1,5 literes, soros négyhengeres, benzines turbómotor (EA 211 motorcsalád tagja), amelyet most továbbfejlesztettek.

A háromutas katalizátort és a benzin-koromrészecskeszűrőt például egyetlen egységben helyezték el, és közelebb hozták a blokkhoz, ami még hatékonyabb kipufogógáz-kezelést eredményezett. Szintén fontos, hogy az új konfiguráció lehetővé tette a nemesfémek arányának a csökkentését a gyártásban, valamint alkalmas arra, hogy a jövőben alkalmazkodjon az egyre szigorodó előírásokhoz.

Takarékosabb lett a VW négyhengeres alapmotorja 1

Továbbfejlesztették az aktív hengerlekapcsolási rendszert: mostantól finomabban áll le és indul be ismét a munkából kiiktatott két középső (második és harmadik) henger: ezek kis és közepes terhelésnél, illetve ilyen sebességtartományokban egyáltalán nem működnek.

A változó geometriájú turbófeltöltő mellett fontos hatásfokjavító komponens a nagynyomású (akár 350 bar) injektor, a hengerfalak súrlódást csökkentő plazmabevonata, valamint a dugattyúkban már az öntés során kialakított hűtőcsatornák.

Takarékosabb lett a VW négyhengeres alapmotorja 9

A VW T-Roc és T-Roc kabrió kapja meg elsőként a motort, ami aztán még az év vége előtt további modellekben is megjelenik majd.

A TSI evo2 motorok közös jellemzője, hogy változatos szinteken villamosíthatók, akár plug-in hibrid egységben is alkalmazhatók, ahol rendszerteljesítményük elérheti a 272 lóerőt. A VW szerint az átdolgozott EA 211-es motorcsaláddal probléma nélkül teljesíthető lesz az ellentmondásos Euro7-es emissziós norma.