Újabb gyümölcsöt hozott a Toyota és a Suzuki együttműködése. Miután a Toyota bemutatta a maga példányát, a HyRyder-t, most itt a Suzuki Grand Vitara. Mindkét típus ugyanott: a Toyota indiai gyárában fog készülni, de globális piacokra szánják – igaz, Európát nem említi a közlemény. Nem is volna túl sok értelme az európai forgalmazásnak, hiszen a Grand Vitara alig nagyobb, mint az S-Cross.
Suzuki Grand Vitara | Suzuki S-Cross | |
Hosszúság (mm) | 4345 | 4300 |
Szélesség (mm) | 1795 | 1785 |
Magasság (mm) | 1645 | 1580 |
Tengelytáv (mm) | 2600 | 2600 |
Hajtásláncában is hasonlít egymásra a két modellcsalád: lesz egy mild hibrid 1,5 literes benzinmotor 104 lóerővel, ötfokozatú, kézi vagy hatfokozatú, automata váltóval, és egy szintén 1,5 literes full hibrid, e-CVT-váltóval. Utóbbi nem a Suzuki saját fejlesztésű hibrid egysége, hanem a Toyota Yarisból is ismert, szintén másfeles, de háromhengeres motorral épülő hajtáslánc. Az Atkinson-ciklusú erőforrás önmagában 93 lóerős, a villanymotorral együtt 116 lóerőt kapunk.
Indiában egyébként a full hibrid éppúgy most először jelenik meg a Suzuki kínálatában, mint a mild hibrid motorhoz kézi váltó esetén rendelhető Allgrip Select összkerékhajtási rendszer, amely négyféle üzemmódban használható.
Az autót gazdagon felszerelik biztonsági funkciókkal: hat légzsák, panorámakamera, tolatóradar, ESP, visszagurulás-gátló, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer kerül bele. Emellett változatos online funkciók (pl. járműkövetés), távolból, okostelefonról vezérelhető szolgáltatások, Amazon Alexa-integráció és egy sor további, fejlett technológia is elérhető.