A gazdasági szankciók, amelyekkel a Nyugat az Ukrajna ellen folytatott fegyveres agresszió miatt sújtja Oroszországot, a legtöbb oroszországi iparágat, így az autógyártást is lehetetlen helyzetbe hozták.

Hogy 30 ezer alkalmazottjából minél kevesebbet kelljen elbocsátani, illetve minimális mértékben kiszolgálhassa a belföldi piacot, az Avtovaz kétségbeesett lépésekre szánta el magát. A Grantából készítettek egy ultra fapados verziót, amelybe sem légzsákot, sem blokkolásgátlót nem szereltek – a jelek szerint a gyár nem fér hozzá ezekhez az alapvető biztonsági komponensekhez, és úgy tűnik, az orosz piacon mindent, még ezt is el lehet adni.

Újra van hétszemélyes Lada 1

Ez utóbbit igazolja, hogy bár a közelmúltban beszüntette, az Avtovaz most ismét feltámasztja tízéves óriáskombiját, a Largust, amely a Dacia Logan MCV alig módosított változata.

Mivel gyártani csak a raktárban fellelhető komponensekből tudnak, a Largus visszatérése nem lesz hosszú életű: amennyi kijön az alkatrészekből, annyit készítenek, aztán visszaküldik nyugdíjba a típust. A Reuters értesülései szerint ez „legalább 1800 autót” jelent, a kényszerlimitált széria első példányai állítólag néhány napon belül megérkeznek a kereskedésekbe.

Újra van hétszemélyes Lada 11

A Lada Largus 2021-ben ráncfelvarráson esett át. Ezt követően alapkivitele mellett Largus Cross néven dögösebb, emelt hasú verzióban, illetve Largus Vanként lemezelt áruszállítóként is forgalmazták.