„Az Alpine márkát villamosítanunk kell, hogy megőrizhessük a jövő számára.” – mondta kinevezésekor Luca de Meo, a Renault-csoport elnöke. Nem csak a villanymotor beépítésének, hanem a névnek az ötlete is ebből a kijelentésből ered: a francia éternité szó annyit tesz, örökkévalóság.
Mivel a Renault-csoport komoly elektromos tapasztalattal rendelkezik, logikus lett volna, hogy a hajtáslánc minden elemét a raktár megfelelő polcáról emeljék le. Az akkumulátorral így is tettek – a tizenkét modul ugyanaz, ami a Mégane E-Tech akkucsomagját is alkotja, ám az optimális helykihasználás és tömegelosztás érdekében itt két külön pakkra osztották azokat. Elöl négy, hátul nyolc modul található, így az A110 E-ternité tengelyein csaknem ugyanolyan arányban (42%/58%) oszlik meg a tömeg, mint a belső égésű motorral szerelt verzión (44%/56%).
Más kérdés persze, hogy ez a tömeg nagyobb, mint az eredeti modellen, de korántsem annyival, mint félnénk: a 60 kWh összkapacitású akkumulátor tömege 392 kg, de az eredeti hajtásláncon és egyéb komponenseken megspóroltak annyit, hogy a tömegnövekedés mindössze 258 kg. A mérnökök eredeti fejlesztési célja 200 kg volt, ami még jobban hangzik, különösen, ha sorozatgyártású modellről volna szó.
A hátsó tengelyt hajtó egy darab villanymotor 300 Nm-es forgatónyomatéka csaknem ugyanannyi, mint amit a turbómotor a vezető rendelkezésére bocsát (alapkivitelben 320 Nm), és a 242 lóerős motorteljesítmény sem marad el érdemben az 1,8-as benzinmotor 256 lóerejétől. Az autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg az Alpine A110 ugyanezt 4,4 mp alatt teszi; a végsebesség 250, illetve 260 km/óra. (A benzinmotoros Alpine A110 kapható egy nagyobb teljesítményű motorral is, amely 360 Nm-t, 304 lóerőt, 4,2 mp-es gyorsulást és 280 km/óra végsebességet engedélyez.)
A dinamizmus és a magas végsebesség párosát egy, a villanyautóknál ritkán alkalmazott megoldásnak köszönheti a modell: kétfokozatú duplakuplungos sebességváltót építettek be a motor és a hajtott kerekek közé. A váltót az Alpine szokásos beszállítójával közösen fejlesztették ki, a tengelykapcsolókat alaposan túlméretezték, hogy bírják a villanymotor hirtelen felépülő, nagy nyomatékát.
Habár csak tanulmány, az Alpine négy rég várt újdonsággal tette még kívánatosabbá az E-ternité verziót. Ilyen az a multimédia rendszer, amely a felhasználó saját táblaszámítógépét használja nem csak kezelőfelületként, de agyként is; a nyolchangszórós audiorendszer, a fenntartható anyagokból építkező utastér, valamint a targa tető. Ez utóbbi nem igazi targa, hiszen a hosszanti tetőkeret megmaradt: nevezzük inkább kiemelhető napfénytetőnek. Fontos részlet, hogy a kivágás nem gyengíti a karosszéria szilárdságát, az újrahasznosított szénszálas kompozitból készült, két darab tetőpanel pedig a tömeget sem növeli.
Az utolsó innováció a környezetbarát anyagok használata: a len-kompozit nem csak felhasználási jellemzőiben hasonló a szénszálas műanyagokhoz (sőt, hangszigetelés terén még felül is múlja azt), de gyártási technológiájában is, így ugyanazok a sablonok, formák és présgépek használhatók elkészítéséhez.