EasyTurn, azaz könnyű kanyarodás: nem bonyolította túl első rugóstagos futómű-koncepciójának elnevezését a német ZF autóipari beszállító.

A rendszer speciális geometriájából adódóan a kormányzott kerekek akár 80 fokban elforgathatók. A személy- és haszonjárművekhez egyaránt alkalmazható konstrukció különösen városban, szűk helyen könnyíti meg a manőverezést: kisebb parkolóhelyekre is könnyedén beállhatunk, és örökre elfelejthetjük az Y fordulókat. Ez autósok százezrei számára tenné stresszmentesebbé a közlekedést világszerte, hiszen sokan vannak, akik egész egyszerűen nem érzik az autót, ha manőverezni kell.

Megoldást találtak az autósok egy régi gondjára 1

Azért mielőtt térdre rogynánk a friedrichshafeni beszállító előtt, jegyezzük meg, hogy a demófilmen látható BMW i3-as hátsó kerekei is kormányozottak. Ez persze nem von le semmit a konstrukció szélsőséges manőverezhetőségéből, de a rendkívül szűk fordulókörhöz nyilván a hátsókerék-kormányzás is hozzájárult.

A technológia ígéretes, ám gyakorlati felhasználásának jó pár előfeltétele van. Az egyik egy olyan elektronikus rendszer, amely csak kis sebességeknél engedélyezi a kerekek rendkívüli mértékű elforgatását. A másik a kerékagymotorok elterjedése: jelen formájában csak hátsókerék-hajtással társítható a rendszer, az viszont nem igazán praktikus, amikor – mint a videón is látható – hosszirányban szinte semmit, inkább csak keresztirányban manővereznénk.

Az alábbi videón részletesen is megismerheted az EasyTurn felfüggesztést. Lejátszásához kattints a képre.

a videó a hirdetés után indul