Közvetlen elődje az aktuális 911-kínálat leginkább versenyautó-szerű, legintenzívebb vezetési élményt nyújtó tagja volt, igazi csúcsragadozó. Így bár a Porsche egyáltalán nem tett közzé előzetes műszaki adatokat, borítékolható, hogy az új 911 GT3 RS, amelyről augusztus 17-én rántják le a leplet, megint csak fenomenális szórakozást nyújt majd azoknak, akik beülhetnek volánja mögé.

Durvább lesz a legkeményebb Porsche 1

A GT modellszéria fejlesztésért felelős Andreas Preuninger azért megszellőztetett egyet-mást a 911 GT3-hoz hasonlóan közvetlen versenytapasztalatokat – konkrétan az 911 RSR és 911 GT3 R GT versenyautók megoldásait – fejlesztett autóról. A jelek szerint a fejlesztés során nem a motorra koncentráltak – hiszen az már a korábbi GT3 RS-ben is verhetetlen volt –, hanem az aerodinamikára és a futóműre.

Tény és való, hogy bár a képeinken szereplő prototípusnál álcafólia-foltok nehezítik a részletek megfejtését, jelentős mennyiségű levegő áramlik majd célzottan a lemezek alatt – az első gépházfedélnél még öblösebb nyílásokon át távozik a hűtőlevegő, de az első kerékdob felső élére is került gázcserenyílás.

Durvább lesz a legkeményebb Porsche 9

Azt már korábban elárulta a gyár, hogy az állítható hátsó szárny és az öblös diffúzor komoly erőkkel tapasztja az aszfaltra a hátsó kerekeket.

A teljes képet augusztus 17-én ismerhetjük meg, bár gyanús, hogy addig még kapunk majd egy-két ízelítőt a legkeményebb közúti Porschénak ígérkező modellről.