„További halasztásra nincs lehetőség, a biztonságos üzemeltetés a finomító leállítása kulcsfontosságú” – nyilatkozta az Indexnek szerdán a Ratatics Péter, a Mol hazai operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója. Tavasszal a Mol-töltőállomásokon csaknem ötven százalékkal nőtt a kereslet az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a folyamatos, stabil üzemanyag-ellátás biztosításához a százhalombattai finomítót teljes kapacitáson kellett működtetni, ezért nem lehet tovább húzni a kötelező karbantartást.

Minél tovább húznák a leállást, annál nagyobb lenne az esély egy nem tervezett hibára, aminek orvoslása sokkal nehezebb és időigényesebb, a dolgozók testi épségéről nem is beszélve. A mostani karbantartási munkálatokat másfél éve kezdték előkészíteni, két hónapig tart majd, és mintegy 1200 szakember dolgozik rajta. A karbantartás költségvetése durván nyolcmilliárd forint lesz és szeptemberig tart nagyjából. A mostani lesz a Dunai Finomító történetének eddigi legnagyobb ilyen leállása.

Ratatics elmondása alapján a Mol-töltőállomásokon alkalmazott ötvenliteres tankolási korlát azt a célt szolgálja, hogy mindenki hozzájusson üzemanyaghoz. De nyomatékosan kér minden járművezetőt,

„hogy csak annyit tankoljon, amennyire tényleg szüksége van, hiszen csak így biztosítható a kellő mennyiség mindenki számára. A pánikvásárlás és a fölösleges spájzolás csak rontana a helyzeten.”

A Mol ügyvezető elmondása szerint itthon átlagosan 10-15 százalékkal több dízelt tankolunk, mint amennyit elő tudunk Magyarországon állítani. A Duna alacsony vízállása sem segít sokat a helyzeten, ugyanis emiatt az uszályokat kevésbé lehet feltölteni, és a nagy hőség miatt a vasúti szállítás is a lehetségesnél kisebb kapacitással működik.