Karizmatikus egyszerűség: így nevezi új, letisztult, de nem sablonos formai filozófiáját a MINI. Ennek első képviselője egy szabadidőjármű-tanulmány, amely 405 centiméteres hosszával még az első generációs MINI Countryman SUV-nál is kisebb, a mostani széria mellett pedig kifejezetten eltörpül.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 1
Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 47

Mivel a hajtáslánc elektromos, hűtőmaszkra nincs szükség: a fénysávval keretezett, tömör orrpajzsba beágyazott LED-mátrix üdvözlőfényeket, mintákat, potenciálisan üzeneteket képes megjeleníteni.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 48

Az autó „nyomon követi” közeledő tulajdonosát, és egyre fényesebb grafikákkal, a talajra vetített fényjátékkal köszönti őt.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 49

Az utastérben újrahasznosított, kötött szövetkárpit borítja a felületeket, beleértve a teljes műszerfalat. Ennek trükkje, hogy vetítővászonként is szolgál, színes mintázatokkal, feliratokkal teremthetünk egyedi hangulatot az autóban.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 50

A szokásosnál is hangsúlyosabb stíluselem a kormánykerék, amelyet sötétzöld bársonyba borítottak, a rajta elhelyezett, világító nyomógombokat pedig szövetborítás fedi. Mondani sem kell, hogy a teljes beltér bőrmentes.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 51

Kívül és belül egyaránt visszatérő formai elem a lóversenypálya kontúrjait idéző, elhúzott körforma: a hangszórók rácsa, a középkonzoli kezelőpanel mellett az első és hátsó lökhárítók színes betétjei, a külső visszapillantók, valamint az alsó oldalburkolaton elhelyezett MINI-felirat kerete is ezt mintázza.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 52

A középső, kerek műszeregység formailag maradt, ám teljes felületét egyetlen egybefüggő OLED kijelző foglalja el. A rajta keresztül kezelhető infotainment-rendszer már nyílt forráskódú, Android-alapú operációs rendszert alkalmaz.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 53

Ehhez kapcsolódóan a navigációs rendszer képes a spontán ötletekre: egy külön üzemmódban elég annyit beírni, hogy Kaland, vagy Fincsi, vagy Buli, és az autó elvisz bennünket valami meglepő, eredeti helyre.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 54

A brit zászló eddig csak a hátsó lámpák osztásán jelent meg a MINI-ken. Most nem csak a grafikus megjelenítésre képes orrpajzson találkozhatunk vele, de a teljes tetőcsomagtartót így formálták meg – értelmetlen, hiszen feleslegesen sok anyagot használ, valós funkcionális előny nélkül, de egy tanulmányautó esetében ez megengedhető.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 55

Mivel a klasszikus padlókonzoli kezelőszervek (váltókar, kézifékkar) a műszerfalra költöztek, az ülések közötti térben szabadon variálható, mozgatható tárolóelemeket – pohártartókat, vezeték nélküli telefontöltőket, stb. – helyezhetünk el.

Nem a felnőtteknek készül a legújabb MINI 56

A MINI Aceman koncepció hajtásláncáról sajnos csak annyit tudunk, hogy elektromos; sem a paramétereket nem közölték, sem esetleges kiegészítő szolgáltatásokról (pl. 220 V-os kimenet vagy vészhelyzeti áramforrás funkció) nem esett szó.

A MINI Aceman varázsa pont a mozgásban – mármint a fények, a digitális tartalom mozgásában – áll. Kattints ide, és nézd meg gyári minivideókon, mit is tud pontosan a tanulmányautó!