A Közlekedési Múzeum szervezésében megvalósuló eseményen Mercedesek, BMW-k, régi Škodák, Volvók, de a mindenki által ismert Trabantok és Wartburgok is láthatók lesznek egy eredeti, 1958-ban készült Rubik R-22SV Super Futár C típusú repülőgép mellett, amelynek tervezője idősebb Rubik Ernő, a Rubik-kocka feltalálójának édesapja volt.

A közönség megtekintheti a Volt egyszer egy Északi… A történet folytatódik című időszaki kiállítás különleges járműveit is, köztük a Ford T-modellt, a GAZ-12 ZIM-et, többféle Ikarust vagy a „Szellem” becenévre keresztelt mozdonyt, amely a gőzmozdonyok sebességrekordját tartja Magyarországon.

A múzeum gyűjteményéből most először állítanak ki egy olyan különleges Pannónia T8-as motorkerékpárt, amely 1964-ben kifejezetten külföldi piacra készült, az Egyesült Államokba történő exportját követően pedig soha nem értékesítették, így mindössze 150 mérföldet futott.

Veterán csodák árasztják el Budapestet 1

Ikarus 66

Lesznek interaktív tárlatvezetések az egykori ipari csarnokban, a Közlekedési Múzeum kiállításában, egy bunkertúra keretében pedig a járműjavító egykori hidegháborús óvóhelyét fedezheti fel a közönség. 

A nap során előadást tartanak az Óbudai Egyetem veterán-gépjármű-restaurátor szakának munkatársai, a gyerekek retro-tűzoltóautóval vívhatnak vízipisztolyos csatát, de lesz rajzverseny és egyedi tetoválások is. A program a Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik című kiállításra váltott jeggyel látogatható.