Az információkban szűkölködő , tavaszi beharangozó után végre teljes életnagyságban bemutatkozott a Ferrari új hathengeres versenyautója.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 1

A 296 GT3 az azonos nevű alapmodell 3,0 literes, 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotorját kapta, értelemszerűen annak hibrid komponense nélkül. Ennek köszönhetően kompaktabb és könnyebb az erőforrás, amit még mélyebben, még inkább előre tolva építettek be a 488 GT3-énál 10 százalékkal merevebb vázba. Ezzel még mélyebbre került a tömegközéppont.

A mérnökök átdolgozták a motoron belüli gázáramlást, valamint egyedi komponenseket fejlesztettek ki, szem előtt tartva, hogy az autó rövid és hosszú távú futamokon egyaránt helyt álljon. A minél kompaktabb, minél könnyebb szerkezet csak egy volt a fejlesztési célok közül: arra törekedtek, hogy a főelemeket minél egyszerűbben lehessen szerelni, cserélni.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 25

A sebességváltót kifejezetten a versenyautóhoz fejlesztették. Az egytárcsás kuplunggal szerelt, hatfokozatú váltót magnézium házba helyezték, és keresztben építették be. A tengelykapcsoló működtetését elektronika vezérli, a hagyományos kuplungpedál helyett a kormányról működtethető, ahogy maga a váltó is.

Az autó alapvető formaterve – eltekintve természetesen a motorsportban szükséges aerodinamikai és egyéb előírt elemektől – közvetlenül az utcai modelléből építkezik. A mérnökök úgy alakították ki az áramlástani jellemzőket, hogy azokat minél kevésbé befolyásolja a szabad hasmagasság változása: ez jobb vezethetőséget eredményezett. Az extra elemeknek köszönhetően az új versenyautóra 20%-kal nagyobb leszorítóerő hat, mint elődjére, a 488 GT3-ra, ugyanakkor az egyes részletek kidolgozásánál törekedtek arra, hogy ezzel együtt a lehető legalacsonyabb legyen a légellenállás.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 26

A vezetői környezet szintén vadonatúj a 488 GT3-hoz képest, kialakítása során meghallgatták a gyári pilóták és az ügyfelek visszajelzéseit. Arra törekedtek, hogy a vezető a lehető leggyorsabban kialakíthassa az optimális üléshelyzetet – a kormány és a pedálsor állítható –, illetve, hogy az elsődleges kezelőszervek minden helyzetben azonnal kézre álljanak. Ennek érdekében az F1 ihletésű kormánykerékre költözött számos funkció. Az ülést a Sabelt szállítja. A klímaberendezést és a szellőzést úgy tervezték meg, hogy minden helyzetben kellő mennyiségű friss levegő jusson a vezetőhöz.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 27

Az alumínium futómű konstrukciója szintén vadonatúj. A könnyed, élvezetes vezethetőség mellett a minimális tömegre törekedtek. A tengelytáv (2660 mm) hosszabb, mint a közúti verzióé, elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkarokat találunk. Fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy a futómű a lehető leginkább kímélje az abroncsokat. A futómű, beleértve a kanyarstabilizátorokat is, széles tartományban (a lengéscsillapítók például öt fokozatban) állítható, újak a fékek, és teljesen egyedi, kifejezetten ide fejlesztett, 18 colos keréktárcsát kapott az autó.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 28

A 488 GT3-nál jóval könnyebb és gyorsabb a 296 GT3 beállítása, mert egyszerűbben férhetők a szabályozható alkatrészek. A motor és a kisegítő berendezések állapotának ellenőrzését is leegyszerűsítették, ezzel lerövidítve a karbantartás időszükségletét. Az első és hátsó vázelemek másodpercek alatt leszerelhetők, így villámgyorsan javíthatók a törések, sérülések.

A motor pontos teljesítményadatait nem adták meg, hiszen azok akár versenyről versenyre változhatnak. Hozzávetőlegesen 600 lóerővel és 710 Nm forgatónyomatékkal számolhatnak a pilóták. A száraz tömeg 1250 kg.

Itt az új Ferrari, nem az ereje adja el 29

Alább rövid gyári videóból ismerheted meg közelebbről a Ferrari 296 GT3 néhány részletét. Ha nem indul el a lejátszás, kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul