Hamarosan Terézváros minden utcájában, ahol nem jár BKK-járat, 30-as sebességkorlátozást vezetnek be, amit fizikai korlátokkal is biztosítani fognak – írta Facebook-posztjában Soproni Tamás Terézváros polgármestere. A pontos bevezetés dátumáról nem esett szó.

A polgármester Graz városát hozta fel példának: egy hasonló intézkedés után átlagosan három decibellel lett csöndesebb a város, a nitrogén-oxid-koncentráció pedig negyedével esett vissza, a gyalogos és biciklis közlekedés pedig vonzóbb alternatívává vált.

Durván egy éve az Európai Parlament képviselői strasbourgi plenáris ülésükön 615 igen szavazattal, 24 ellenszavazattal és 48 tartózkodással elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták: mivel a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, a járművek biztonságos sebességszintje legfeljebb 30 km/h lenne a lakott területeken belül a lakóövezetekben és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.