A jelenlegi 992-es széria alapjaira épül a most bemutatott Porsche 911 GT3 R, amely szinte minden téren felülmúlja sikeres elődjét.
Motorját az utcai modell blokkjának minimális átalakításával alkották meg: lökettérfogatát 4,0 helyett 4,2 literre növelték, aminek köszönhetően a csúcsteljesítmény valahol 565 lóerő körül alakul.
Ennél fontosabb, hogy elsimították a teljesítmény- és nyomatékgörbét, így a teljes fordulatszám-tartományban egyenletesen dolgozik, ami jobban megfelel a GT3 R vevőköre, azaz az amatőr és privát versenyzők elvárásainak (és képességeinek). A 2019 óta tartó fejlesztés egyik elsődleges célja pont ez: a kiegyensúlyozott, kiszámítható vezethetőség volt.
A szívómotor a hátsó tengelyt terheli, ám előrébb döntötték 5,5 fokkal, hogy elférjen a lökhárító alatt a diffúzor. A generátort, illetve a klímakompresszort előrébb költöztették, a motor és a váltó előtti üregbe, ami javítja a modell tömegelosztását.
A kormányról kapcsolható váltó hatfokozatú, szekvenciális egység, amelyet egyenesen a (szintén a 992-es szériamodellen alapuló) 911 GT3 Cup versenyautóból emeltek át, elektronikus működtető rendszere villámgyors és pontos kapcsolásokat tesz lehetővé. A tengelykapcsoló három karbontárcsás versenyegység, a mechanikusan részlegesen önzáró differenciálmű beállításai módosíthatók.
A Porsche 911 GT3 R már a 2023-as évadban rajthoz állhat a különböző helyi és nemzetközi bajnokságokban. A nagy újdonság, hogy 2024-től a Le Mans-i 24 órásra is benevezhet ez a géposztály, ami minden eddiginél vonzóbbá fogja tenni a privát vásárlók körében. Részben ez is indokolhatja a fájdalmas vételárat: az 511 ezer eurós (204 millió Ft) alapár nettó, és nem tartalmaz semmilyen extra tételt. Így jön ki a címben említett 900 (valójában 904) euró /lóerő.
A számos ponton módosított felfüggesztés fejlesztése során megint csak a precíz, kiszámítható vezethetőségre, az abroncskopás mérséklésére, és az egyszerű beállíthatóságra törekedtek. Az alapokat a 911 RSR felfüggesztése adta. A KW lengéscsillapítók öt fokozatban állíthatók, méghozzá alátétekkel, így gyorsan és pontosan szabályozhatók a paraméterek. A futómű kialakításakor arra törekedtek, hogy az autó aerodinamikai szempontból optimalizált padlóborítást kaphasson, ami javítja a diffúzor hatékonyságát, és féktávon csökkenti a jármű érzékenységét.
Hasonló eredményt értek el a tengelytáv 2459-ről 2507 mm-re történő növelésével. A hátsó tengelyt hátrébb tolva a hátsó abroncsok kopását is mérsékelték, így azok hosszabb távokon is egyenletesen teljesítenek. A féktárcsákat és – nyergeket egyaránt az AP szállítja, elöl 390 mm-es, illetve hatdugattyús; hátul 370 mm-es és négydugattyús kivitelben. A rendszer vezérlését továbbfejlesztett szoftverre bízták.
Az új generációs 911 GT3 R váza alumínium-acél szerkezetű. A karosszériaidomok többsége (az első és hátsó gépházfedél, az ajtók, az oldalsó panelek, a hátsó szárny, valamint a tetőlemez) szénszálas kompozitból készülnek, a kerékíveket aramidszálas műanyagból formálták.
A vezetőülést közelebb tolták az autó középpontjához, ami egyrészt biztonsági szempontból fontos, másrészt a vezető jobban érzi az autó reakcióit. A hatpontos biztonsági övet továbbfejlesztették: a könnyebben manipulálható csatrész akár egy másodperccel lerövidítheti a pilótacserét. Szintén új a bukókeret, az ülések helyett a pedálsor és a kormány állítható. A kormány, illetve a kijelző a 911 GT3 Cup és 911 RSR versenyautókkal szerzett tapasztalatokat felhasználva készült.
A fényszórók LED-esek, speciális technológiájuk, amely különösen nagy területet képes bevilágítani, az LMDh 963 prototípus versenyautóról költözött a 911 GT3 R-re.