A Datahouse adatai alapján a júliusi 10 807 import-személygépkocsi 6,7%-os visszaesést jelent éves összevetésben. Júniusban is gyengébben zárt az autóimport a tavalyinál, bár előtte minden hónapban meghaladta a tavalyi értéket, így január elejétől számolva még 7%-os bővülésben van 2021 azonos időszakához képest.
Az elmúlt hónapok csökkenésének oka az árfolyamkörnyezetben keresendő: a forint gyengülése ugyanis emeli a külföldről behozott termékek árát. Közben az új autók piacán sem enyhül az áruhiány, és ez további drágulást okoz a beszerzési országokban.
Fellendülés a következő hónapokban sem várható, mert a piacot a hitelkamatok növekedése és az üzemanyagárak alakulása ugyancsak visszafoghatja. Kedvez ugyanakkor a használt autók forgalmazásának, hogy új járművekből belföldön is hiány alakult ki, ráadásul a várakozási idő is egyre hosszabb. Aki nem vár akár egy évnél is többet, jobbára külföldről hozat kocsit magának.
A Jóautók.hu a kilátások alapján a belföldi autópark további öregedésére számít. A vásárlásra félretett összegből egyre öregebb, többet futott autót lehet majd venni, miközben a behozatal jelentős részét már most is a 6-8 évnél idősebb autók alkotják. Éves szinten azt is elképzelhetőnek tartják, hogy a tavalyinál kevesebb használt személygépkocsit hoznak be Magyarországra, vagyis nem sikerül elérni a 132 ezres darabszámot.