A Hyundai a közelmúltban két villanymotoros sportautó-koncepciót is bemutatott. Ezek egyike, az Ioniq 5-re épülő N Vision 74 hidrogén-üzemanyagcellával biztosítja a száguldáshoz szükséges energiát. Ebben az irányban haladtak tovább a torinói Istituto Europeo di Design közlekedési formatervezés szakos végzős hallgatói, akiknek az IED és a Hyundai immár nyolcadik éve tartó együttműködésének keretében a koreai autógyártó által felvetett téma mentén kellett elkészíteniük diplomamunkájukat.
A pontos kiírás egy olyan kompakt (4,4 m), hidrogén-üzemanyagcellás, sportos jármű megtervezése volt, amely egyesíti a vezetés élményét, a nagy teljesítményt és a fenntartható mobilitás igényét.
Tizenegy nemzet képviseletében negyvenhárom diák látott munkához a Hyundai európai dizájnstúdiójának irányítása alatt. A hallgatóktól komplett tervcsomagot vártak, a márka és a piac elemzésétől kezdve egészen a méretarányos modell és a videoprezentáció elkészítéséig.
Összesen tizenegy terv készült, ebből a három legütősebbet választotta ki a Hyundai és az IED, hogy a nagyközönség is megismerhesse a fiatal formatervezők fenntartható mobilitásról alkotott elképzeléseit.
Hydrone_01
(tervezők: Sara Conte, Emilio Palmieri, Filippo Checcucci és Francesco Pizzitola)
A Hyundai már korábban kifejezte kötődését a metaverzumhoz, és ezt kiaknázva az olasz dizájnerpalánták olyan autót terveztek, amely bármely videojátékban otthon lenne. A koncepció különlegessége, hogy az utaskabint nem a határozott élekkel megrajzolt karosszéria szerves részeként, hanem cserélhető elemként képzelték el, bármit jelentsen is ez.
Askja
(tervezők: Adam Marian Cal, Giorgio Bonetti, Riccardo Seveso és Arthur Brecht Poppe)
Ha bárhol eldobunk egy követ, az szabadidőjárművet fog eltalálni. Nem csoda hát, hogy a három kiemelt pályamunka között is találni olyat, amely crossoverként képzelte el a jövő hidrogénüzemű Hyundai-ját. Az Askja emelt hasú, négyüléses sportkupéként öltött testet. Az Ioniq almárka jellegzetes pixelfényforrásait szárnyas ajtókkal és a keréktárcsákkal integrált abroncsokkal fűszerező jármű az orrában, közszemlére téve hordja hidrogéntartályait.
AVA
(tervezők: Pietro Artigiani, Federico Boasso, Luca Orsillo és Nicolò Arici)
A science-fiction világából ihletet merítő, aszimmetrikus orrkialakítás és a rendkívül lapos, áramvonalas formavilág különleges párosához önvezető képesség társul – legalábbis a kormánykerék teljesen elrejthető a műszerfalban, bár lehet, hogy ez csak a beszállást leegyszerűsítő geg.