Terepjáróval padlógázon felkaptatni egy meredélyen legénybúcsúra való mulatság. Ha azonban már kanyarok is vannak azon az emelkedőn, hangembernél több kell a dologhoz…
Miután a Bentley Bentayga, volánjánál a többszörös bajnok Rhys Millennel, 2018-ban 10 perc 49,902 másodperc alatt tette meg a Colorado állambeli Pikes Peak hegy lábától a csúcsig tartó, 20 kilométeres távot, a Lamborghini Urus napokon belül bemutatkozó, frissítésen átesett kiadása most 10 perc 32,064 másodperc alatt abszolválta ugyanezt a 156 kanyarral tagolt távot.
Az évszázados múltra visszatekintő Pikes Peak hegyi felfutó versenyt az extrém magasságkülönbség teszi különösen nagy kihívássá a belső égésű motorral szerelt járművek számára: a rajt 2862 méteren, a cél viszont 4302 méteren van, azaz minden kilométeren 14,4 – összesen tehát 1439 – métert emelkedik az út. Percről percre csökken tehát a légnyomás, illetve a levegő oxigéntartalma, így a futam folyamán egyre nehezebb dolga van a motornak.
Korábbi információk alapján gyanítjuk, hogy a rekord-döntésre a jövő héten esedékes modellfrissítés legnagyobb újdonsága, az EVO modellváltozat vállalkozott. Ennek motorteljesítménye valahol 670 lóerő körül alakul majd – ez nem sokkal több, mint a jelenlegi 650 lóerő, viszont ha tömegcsökkentés és futóműhangolás is társul hozzá, érdemben javulhat az autó által kínált vezetési élmény.
Az Urus szériamotorral vágott neki a távnak, az autón pedig csupán annyit módosítottak, ami minden autó számára kötelező a Pikes Peaken: bukókeret, hatpontos versenyövvel szerelt kagylóülés, valamint tűzoltó berendezés került a kocsiba. Illetve mégsem: az utcai abroncsokat kifejezetten szabadidőjárművekre fejlesztett fél-slick gumikra cserélték, mert már ilyen is létezik.