A Mahindra július 30-án délelőtt 11-kor nyitotta meg az új Scorpio-N értékesítési csatornáit. 11:01-re huszonötezer megrendelést regisztráltak az autóra, 11:30-ra pedig elérték a 100 ezres állományt. Ez utóbbi a cég közlése szerint 180 milliárd rúpia, 2,3 milliárd dollár, azaz 880 milliárd forint összértékű forgalomnak felel meg, amennyiben minden foglalásból tényleges eladás lesz.

Egy perc alatt kerestek 220 milliárdot 1

Ennek az egynegyede az első percben valósult meg – azaz 60 másodperc alatt 220 milliárd forintnak megfelelő forgalom ígérete született meg. Érdekes adat, hogy az új modellt 16 milliárd rúpiából fejlesztették, azaz ha hihetünk a közölt információknak, mindössze két perc alatt feljött nullára a projekt. A cég közlése szerint a vállalati webshop jól viselte a megnövekedett keresletet.  Az első autókat szeptember 26-án szállítják ki a vevőkhöz.

A mindössze két hónapja bemutatott Mahindra Scorpio-N egyetlen csavarjában sem egyezik a korábbi Scorpio modellel. A harmadik generációs, kiemelkedően merev alvázas szerkezetre épülő újonc a műfajban szokatlanul igényes futóművet kapott: hátul Watt-rúddal szerelt, öt lengőkaros felfüggesztést, elöl kettős keresztlengőkarokat találunk.

Egy perc alatt kerestek 220 milliárdot 19

A középkategóriás (4662 x 1917 x 1857 mm, tengelytáv: 2750 mm) járművet a globális piacokra szánják, formavilágát a Pininfarina bevonásával alkották meg, műszaki fejlesztése Indiában és az USA-ban zajlott.

Motorból kétféle áll rendelkezésre. A 2,0 literes benzines 200 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot kínál, míg a 2,2 literes dízel 175 vagy 132 lóerős kivitelben áll rendelkezésre, maximális forgatónyomatéka 400, illetve 300 Nm. Pontos fogyasztási és menetadatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de a széndioxid-kibocsátást különösen alacsonynak mondja a gyár.

Egy perc alatt kerestek 220 milliárdot 20

A kézi és az automata sebességváltó egyaránt hatfokozatú, a menet közben, elektromosan aktiválható összkerékhajtás csak a dízelhez rendelhető, öt különböző talajjellemzőhöz igazodó fokozattal, mechanikus differenciálzárral. Szintén csak a dízelmotorhoz, és csak hátsókerék-hajtás esetén kínálnak elektronikus üzemmódváltó rendszert, három választható beállítással. A keréktárcsák 17 vagy 18 colosak.

A Mahindra váratlanul komoly hangsúlyt fektetett a digitális szolgáltatásokra, amelyeket egy AdrenoX intelligence elnevezésű operációs rendszer alá rendezett be. Android Auto, Apple Car Play és integrált Alexa hangvezérlő felület áll rendelkezésre.  A Scorpio-N a what3words navigációs formátumot is támogatja. A zenei élményről a Sony térhatású audiorendszere gondoskodik.

Egy perc alatt kerestek 220 milliárdot 21

Biztonság dolgában az indiai átlagnál többet kínál a Scorpio-N, legalábbis csúcskivitelében, ahol vezetői éberségfelügyelet, valamint hat légzsák kerül az autóba. A kínálat tetején minden lámpatest LED-es, a fényszóróktól az irányjelzőkön át a ködlámpákig. Kétzónás klímaberendezés, digitális műszeregység is elérhető, a második üléssoron a légbefúvást szabályozó panelnek, a harmadikon töltőaljzatoknak örülhetnek az utasok.

Egy perc alatt kerestek 220 milliárdot 22