A legtöbb autó egyfajta megalkuvásként valósul meg, még a luxusmárkáknál is. Azoknak pedig, akik mégsem kívánnak semmilyen téren kompromisszumot kötni, mindig lesznek olyan egyedi fejlesztésű különlegességek, mint az Aston Martin DBR22.
Az 5,2 literes V12-es turbómotor 715 lóerővel és 753 Nm maximális forgatónyomatékkal gondoskodik a két utas felhőtlen szórakozásáról. A nyolcfokozatú, automata sebességváltóval szerelt autó elvileg 3,4 mp alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége 319 km/óra, ami egy roadster esetében különösen figyelemre méltó.
Az autónak szélvédője nincs, csupán egy apró légterelő a motorházfedél hátsó élénél. Így volt ez azoknál a nagyszerű versenyautóknál, az 1953-as DB3S-nél és az 1956-os DBR1-nél, amelyekről a DB22-est mintázták.
Az aerodinamika hatékonyságát az orron kialakított, integrált légcsatorna javítja: ez a motor hőjének (és hangjának) hatékony elvezetésére szolgál. Szintén ezek a klasszikus versenyautók ihlették a vadonatúj szerkezetű, szénszálból formázott hűtőmaszkot. A légellenállást a visszapillantó tükrök sem növelik jelentős mértékben, az apró tükröket áramvonalas karbon kompozit szárakra szerelték.
A 14 küllős keréktárcsákat kifejezetten a DBR22-höz tervezték, központi kerékcsavarjuk változatos színekben kérhető. A szín egyébként is fontos szerepet játszik a modell személyiségének a kialakításában, az itt látható, egyedi árnyalat mellett az Aston Martin szó szerint bármilyen tónust hajlandó kikeverni az ügyfél kedvéért.
Az egyedi alkatrészekből felépülő belteret a bőr és a karbon uralja, amely így a letisztult vezetői környezet ellenére fényűző hatást kelt. Az ülések mögött a klasszikus versenyautókról ismert púp segít a légörvények kiküszöbölésében.
Hátul az autó teljes szélességében futó, egyedi zárófény alatt perforált lemez segíti a hőcserét, még lejjebb középre rendezett, dupla kipufogóvég osztja meg a diffúzort.
A kiemelkedően nagy torziós szilárdságú karosszéria alatt egyedi hangolású, adaptív lengéscsillapítókat találunk. Újdonság a 3D nyomtatóval létrehozott alumíniumelemekből összeragasztott, hátsó segédváz: a szerkezet azonos merevség mellett jelentősen könnyebb, mint a hagyományos komponensek. Az Aston Martin most első ízben alkalmazott additív gyártási eljárást.