Amikor a Dodge 2020-ban bemutatta a Durango SRT Hellcatet, a piac hatalmas lelkesedéssel fogadta a nagy teljesítményű szabadidőjárművet. Az izom-SUV forgalmazását eredetileg csak a 2021-es modellévre tervezték, a nagy érdeklődés miatt azonban jövőre ismét felveszik a palettára, méghozzá változatlan kivitelben.

Visszatér a családi izomautó 1

Ez azt jelenti, hogy a 6.2 V8-as kompresszoros motor akár 720 lóerőt és 875 newtonmétert bocsát a vezető rendelkezésére. Az autó 3,5 mp alatt gyorsul 96 km/óra sebességre, a negyed mérföldes távot 11,5 mp alatt futja meg, végsebessége pedig 290 km/óra. Ezekre az adatokra egy sportautó is büszke lehetne, a Durango SRT Hellcat viszont egy három üléssoros, hatszemélyes terepjáró, amely 3870 kilót tud vontatni, ha akarjuk.

Az öntöttvas blokkra épülő motort nagy kapacitású töltőlevegő-hűtővel szerelték fel, így az égéstérbe juttatott levegő minden körülmények között 60 °C alatt marad. A kovácsolt főtengely speciális csillapítást kapott, a dugattyúkat olajsugár hűti, a hengerfej alumínium. A sebességváltó nyolcfokozatú, kormányról kapcsolható automata.

Visszatér a családi izomautó 21

Az elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergeket a Brembo szállítja.

Hogy ne legyen baj a tengernyi erőből, a hét különböző üzemmód között külön beállítás szerepel arra az esetre, ha szervizbe vinnénk, vagy parkolószolgának adjuk oda az autót. Külön beállítható a váltási sebesség, a kormányrásegítés, a váltófülek működése, a kipörgésgátló, az összkerékhajtás, valamint a felfüggesztés működési paraméterei. Van rajtautomatika is.

Bár egy ekkora behemót esetében vicces aerodinamikai jellemzőkről beszélni, a tervezők megtették, amit tudtak: a hátsó légterelő végsebességnél 62 kilogrammal szorítja le az autót.

Visszatér a családi izomautó 22

Az utastérben pirossal díszített műszerek, valamint hímzett logóval ellátott Nappa bőr/nyersbőr kárpitozású sportülések várják az utasokat.