Miközben Európában az Alfa Romeo Tonale tartja izgalomban a sportos szabadidőjárművek rajongóit, az óceán túlpartján a cégcsoport észak-amerikai sportfelelőse, a Dodge adta ki Hornet néven ugyanezt a konstrukciót. A két modell közös platformra épül, méghozzá ugyanott: a Stellantis-csoport nápolyi üzemében.
Vannak persze eltérések, nem is lényegtelenek. Míg ugyanis az Alfa Romeo 1,5 literes mild hibrid és 1,3 literes plug-in hibrid hajtáslánccal érhető el, a Dodge ezekből csak az utóbbit tartja meg.
A turbómotor és a 90 kW-os villanymotor párosának kombinált teljesítményéről csak annyit árul el a Dodge, hogy „több mint 290 lóerőre képes”, azt is csak akkor, ha a két váltófül együttes meghúzásával aktiváljuk a 15 másodpercen át rendelkezésre álló PowerShot funkciót. Ez 25 extra lóerőt mozgósít, lehetővé téve, hogy a Hornet 6,1 mp alatt gyorsuljon 96 km/óra sebességre – ez megfelel a Tonale PHEV azonos értékének. Ha a sport üzemmódot békén hagyjuk, egy teljes másodperccel tovább tart elérni ugyanezt a tempót. A 15,5 kW kapacitású akkucsomag az amerikai normák szerint 48 kilométeres elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, 7,4 kW-os töltőről 150 perc alatt tölthető fel teljesen az akku.
Az európai 1,5 literes mild hibrid hajtáslánc helyett a Dodge egy 2,0 literes turbómotort kapott. Ennek teljesítménye meghaladja a 270 lóerőt, álló helyzetből 6,5 mp alatt gyorsul 96 km/órára. A váltó ez esetben kilencfokozatú automata; a PHEV modellben hatfokozatú a váltómű.
A stílus mindkét modellváltozat esetében igényes: az ülések alapértelmezésben bőrkárpitozást kapnak (opcióként piros színben), de rendelhetők perforált Alcantara kagylóülések is. Mindkét motorhoz Koni lengéscsillapítókat ad a gyártó, és mindkettő alkalmas a nyomatékvektor-szabályozásra. A PHEV modell alapáron, a benzines opcióként kínál Brembo első fékeket, amelyeket ráadásul elektronikus (by-wire) vezérléssel szereltek fel. További opcióként futóműültetés, hangos sportkipufogók, motorsport ihletésű matricázás is kérhető.
Az Android rendszer infotainment rendszer központi érintőképernyője 10,25 colos, a három személyre szabható zónára osztott digitális műszeregység 12,3-as. Alapfelszerelés a kulcs nélküli nyitás, a vezeték nélküli telefontöltő, valamint a hátsó ülés foglaltságára figyelmeztető jelzés. Opcióként fűthető kormánykerék és ülések, kéz nélkül nyitható, motoros csomagtérajtó, 14 hangszórós csúcshifi és sok egyéb tétel is rendelhető.
A Dodge Hornet képes automatikus vészfékezéssel elkerülni a gázolást, aktívan a sávban tartja az elcsámborgó járművet, és figyeli a mögülünk vagy oldalról közeledő járműveket. A modell 2. szintű önvezetésre képes, azaz figyeli a jelzőtáblákat, észleli, ha fárad a sofőr, megállásig tartja a követési távolságot, és a sáv középvonalában tartja az autót.