V8 helyett villanymotor: ettől a váltástól rettegnek az amerikai izomautók rajongói. A Dodge most egy izgalmas tanulmányautóval igyekszik megnyugtatni a kétkedőket.
A Dodge Charger Daytona SRT Concept a klasszikus muscle car, a Dodge Charger SRT lehetséges utódját előlegezi meg. Azt persze ma már tudjuk, hogy a villanymotor és a brutális teljesítmény nagyon is megférnek egymás mellett, a Dodge szerint azonban az erő önmagában még kevés a frenetikus vezetési élményhez.
Ezért a Dodge Charger Daytona SRT Concept – amely egyébként csak látszólag klasszikus kupé, valójában fastback, azaz a hátsó szélvédővel együtt nyitható a csomagtérfedél – az autóiparban elsőként kipufogórendszert kapott. Ez persze ebben a formában nem igaz, az autót természetesen digitális kipufogóhang-generátorral szerelték fel, a lényeg viszont így is ugyanaz: a farnál kialakított rezonátoron keresztül akár 126 dB-lel üvölt a villanyautó.
Hogy a hangzás, no meg a vezetési élmény minél közelebb maradjon a klasszikushoz, a 800 V-os elektromos hajtásláncot többfokozatú erőátvitellel szerelték fel. Ez finomkodás helyett nagy rántásokkal, igazi hátbavágós stílusban engedi kifejteni a villanymotor erejét, ami mellesleg „meghaladja az SRT Hellcat blokkét”. Habár pontosabb adatokat nem kaptunk, ez barátok között is 800 lóerő körüli teljesítményt jelent. Ráadásul a tanulmányautó összkerékhajtású, ami minden bizonnyal két villanymotoros konfigurációt jelent.
A tanulmányautó is megkapta azt a PowerShot funkciót, amelyet a plug-in hibrid Dodge Hornetben láttunk: ez gombnyomásra 15 másodpercen át megnöveli a villanymotor teljesítményét.
Az elektromos Dodge Charger tanulmányautó egyéb trükkökkel is szórakoztat. Ilyen az R-Wing aerodinamikai rendszer, amely a „motorháztetőbe” vágott légcsatornákon keresztül biztosít leszorítóerőt. Klasszikus stílusjegy a Fratzog embléma, amely 1962 és 1976 között díszítette a Dodge sportautóit, most pedig elöl és hátul világító stíluselemként tér vissza.
Az utastérben 16 colos, ívelt digitális műszeregység, valamint a vezető felé foruló, 12,3 colos érintőképernyő teremt XXI. századi hangulatot; a vezető tájékoztatását 8,5 colos képátlójú head-up kijelző teszi teljessé. A műszerfal vízszintesen osztott, kéttónusú kivitelt kapott. A padló és a küszöbbetétek szénszálas kompozitból készültek, a gázpedál villám alakú.
Az alul és felül lapított kormánykerékről kapcsolhatók az üzemmódok (automata, sport, verseny, gyorsulás), illetve a PowerShot funkció; a kormány agyán kivilágított SRT logó díszeleg. Az ülések keskeny kialakítású, kis tömegű szerkezetek, az utasteret panoráma-napfénytető teszi szellőssé, világossá.