A BMW elektromos sportkupéjának jelenlegi csúcsmodellje, a BMW i4 M50 szolgál annak a projektnek a tesztalanyául, amely új korszakot nyithat az elektromos sportmodellek fejlesztésében.
A gyár által közölt, egyetlen fotón az álcafólia és a homályos felvétel ellenére könnyen felismerhető, hogy az autót jelentős mértékben átalakították, hogy befogadhassa az új generációs sportmodellel futómű- és motortechnológiájának prototípusait.
A címben már elkotyogtuk a fejlesztés legfontosabb részletét: az új generációs M xDrive rendszer négy darab, külön-külön vezérelt villanymotort tartalmaz majd. Ez lehetővé teszi a kerekre jutó pillanatnyi forgatónyomaték mértékének a pontos és azonnali módosítását. A vezérlést értelemszerűen bonyolult paraméterek határozzák meg, az útviszonyoktól kezdve a vezetési stíluson át az aktív menetdinamikai rendszerek állapotáig. Az elektromos hajtáslánc késlekedés nélküli reakciói minden eddiginél közvetlenebb válaszokat ígérnek
Ezzel a fajta hajtáslánc-technológiai és menetdinamikai vezérlőrendszerrel a fejlesztőmérnökök számos virtuális modellben és tesztpadon kísérleteztek, mielőtt a gyakorlatba is átültették volna. A hardver és a szoftver valós körülmények közötti megméretése érdekében a prototípus már a közutakon tesztel. A négyajtós kupé utasterét zsúfolásig pakolták mérőberendezésekkel, amelyek minden egyes vezetési szituációt részletekbe menően elemeznek. Az ideális forgatónyomaték-elosztások tesztpadokon mért elméleti eredményei így összevethetők lesznek a valós körülmények között mért adatokkal, amelyek a további programozások során rendkívül hasznosak lesznek.
Csak hogy néhány példát említsünk a megoldásban rejlő lehetőségekre: nehéz, energiarabló mechanikus elosztórendszerek nélkül, tisztán elektronikus módon szabályozható az egyes tengelyekre vagy kerekekre jutó nyomaték, szempillantás alatt alul- vagy túlkormányozottá téve az autót. Fékezés helyett nyomatékátcsoportosítással stabilizálható ívmenetben vagy gyorsítás közben a jármű, ami még dinamikusabb vezetési élményt jelent. További előny, hogy az éppen nem, vagy részlegesen dolgozó villanymotorok a mozgási energiát hasznosítva elektromos áramot állíthatnak elő (regeneratív fékrendszer), és azzal tölthetik az akkumulátort.
Az első négy villanymotoros elektromos BMW M sportmodell bevezetésének dátumát még nem tűzte ki a gyártó, ugyanakkor a prototípusok közúti tesztelése arra enged következtetni, hogy már az egészen közeli jövőben megjelenhet a technológia a közutakon, illetve a versenypályán.