Néhány napja tettünk fel kérdéseket egy hazai Mol-benzinkút alkalmazottainak arról, hogy mi történik akkor, ha valaki többször is tankol egy nap az autójába. Válaszuk az volt, hogy tankolhat másodszor is, ám a második tankoláskor már piaci áron mérik nekik az üzemanyagot, hiába jogosultak a hatósági árra.
Cikkünk után a Mol megkereste a Vezesst és tisztázták a dolgot, az alábbiak szerint:
A MOL minden esetben a hatályos jogszabályok alapján adja a hatósági áras üzemanyagot. Az 50 literes limit bevezetése nincs hatással az árképzésünkre: ezzel arra szeretnénk ösztönözni az ügyfeleinket, hogy Magyarország normál üzemanyagellátása érdekében minden alkalommal csak annyit tankoljanak, amennyire szükségük van. Amennyiben előfordul, hogy egy napon belül másodszorra tankol egy ügyfél ugyanabba a személygépjárműbe, akkor kollégáink emlékeztethetik őt a MOL kérésére, de kizárólag olyan áron szolgálhatják ki, amelyre jogosult. A jelenleg hatályos jogszabály értelmében pedig a MOL továbbküldi az ügyfél adatait a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak.
Ami azt jelenti, hogy az augusztus elején bejelentett, napi 1 tankolás csak egy erős ajánlás a Mol részéről, nem pedig szabály. Lapkiadónk másik oldala, a 24.hu olvasóinak beszámolói is alátámasztották a fent leírtakat, hiszen miután napi kétszer tankoltak a Mol-kúton, bár nem lépték túl az olajtársaság által június 24-én bejelentett napi maximum 50 literes, hatósági áras limitet személyautókra, a napon belüli második tankolást piaci áron kellett kifizetniük. Az történt ugyanis, hogy miután a második alkalommal is lecsippantották a forgalmijukat, a kasszánál közölték velük, hogy egy napon nem lehet kétszer ársapkásan tankolni, ezért a második tankolást már piaci áron kell kifizetni.
A 24.hu megkérdezte a Moltól: az érintettek, akik a második tankolásnál teljes árat fizettek literenként, visszakaphatják-e a piaci és a hatósági ár közötti különbözetet, és ha igen, hogyan. Az olajtársaság pozitívan reagált,
ha vizsgálatunk igazolja, hogy az ügyfél jogosult volt a hatósági árra, akkor visszatérítik a különbözetet.
A Mol arra kéri vásárlóit, hogyha valaki a fent leírtakhoz hasonlóan járt, első lépésként írja le részletesen az esetet az ugyfelszolgalat@mol.hu e-mail-címre. Megkeresésében küldje meg a vásárlás időpontját és helyszínét, a vásárlást igazoló bizonylatot, a tankolt gépjármű forgalmi engedélyének másolatát, valamint a postai elérhetőséget. Ígérik, minden igényt kivizsgálnak, és a vizsgálat eredményéről tájékoztatják az ügyfeleket.