A KIA Hungary elnöke, Nagy Norbert csütörtökön sajtótájékoztatón elmondta: a márka folyamatosan növeli az elektromosított (hibrid, plug-in hibrid, elektromos) modellek részarányát az eladásaiban. Tavaly ez 13 százalékot tett ki, az idei terv 17 százalék, amely augusztusig 12 százalékra teljesült.

Az elnök tájékoztatása szerint a 2021. évi 8800 darabos eladás után az idén 8500 jármű forgalomba helyezését tervezik Magyarországon, ebből augusztusig 6176 meg is történt. A márka vevőinek 30 százaléka jelenleg magánszemély, a többi flottaértékesítés.

Az autóipart sújtó nehézségek a KIA-t is elérték, jelenleg a magas számú ügyfélmegrendelés mellett a hosszú szállítási idővel küzdenek, ami a gyártónál fellépő alkatrészhiány, a romló ellátási lánc következménye. A magyarországi újautópiac a következő hónapokban várhatóan már szembesülni a fog a vásárlói igények erőteljes csökkenésével, ami érzékenyen érintheti a márkakereskedéseket, különösen a kisebb tőkeerejű vállalkozásokat.

A KIA Hungary elnöke úgy véli, a 2022-re prognosztizált 115 ezer darabos forgalomba helyezés után jövőre akár az idei 70 százalékára zsugorodhat a magyar személyautó-piac. Különösen a kis- és középkategóriás járműveknél kell jelentős visszaesésre számítani, amit vásárlói oldalról a romló gazdasági felételek magyaráznak, kereskedői oldalról pedig a kisebb kínálat.