A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület (California Air Resources Board) döntése alapján ugyan 2035-ben az értékesített autók ötöde még lehet tölthető hidrid, amit részben belső égésű motor működtet, ám a fennmaradó modelleknek teljesen elektromos vagy hidrogénhajtásúnak kell lennie.

A szabályozás alapján az első határidő 2026 lenne, amikorra az értékesített új autók harmadának úgynevezett nulla kibocsátásúnak kell lennie – ez az arány idén az első negyedévben 16 százalék volt Kaliforniában, vagyis az előírás fele.

Ha a határozatot végrehajtják, akkor annak hatására Kalifornia államban felére csökkenne a járművek károsanyag-kibocsátása, bár a döntés alapján a már üzembe helyezett benzin- és gázolajüzemű autók további használata megengedett lesz, illetve a használtautó-piacot sem korlátozza.

Kalifornia példáját más államok is követhetik, jelenleg az Egyesült Államok szövetségi államai közül már 17-ben fogadtak el a belső égésű motorok kivezetésére bizonyos intézkedéseket, de ezek közül messze a legambiciózusabb a csütörtöki kaliforniai döntés.