Pénteken hivatalosan bejelentették, hogy az Audi motorbeszállítóként érkezik a Forma-1-be 2026-tól, mindemellett egyre hangosabbak azok a pletykák, hogy mindezt a Sauber jó részének felvásárlása mellett teszi meg.

Ezt követően azonban az ingolstadti gyártó megerősítette azt is, hogy nem folytatja az endurance-világbajnokság (WEC), illetve a Le Mans-i 24 órás új csúcskategóriájába szánt LMDh-autója fejlesztését. Az első, erre utaló iparági pletykák már tavasszal felütötték a fejüket, de akkor még csak ideiglenes, két-három hónapig tartó felfüggesztésről szólt a fáma, amíg az Audi vezérkara dönt arról, bele akar-e vágni az F1-es kalandba, vagy sem.

„Az Audi Sport egyesíti minden erejét a Forma-1-es projekt érdekében, ennek következtében azonban leállítja LMDh-projektjét” – áll a gyártó közleményében. „A motorsport-részleg a közelmúltban fel is függesztette a hosszútávú versenyekre szánt sportautója fejlesztését.”

Ugyanakkor a Sportscar365 úgy tudja, a bejelentést megelőzően a Multimatic-karosszériára épülő Audi LMDh gyártása és fejlesztése már annyira előrehaladott állapotban volt, hogy már csak hetek választották el az első éles tesztek keretében pályára vigyék az autót.

A pálfordulásnak voltak azonban előjelei, az egyik például az volt, hogy az év végén megszakítja közel másfél évtizede tartó együttműködést a WRT csapatával az Audi, melynek háromszoros DTM-bajnokáról, René Rastról szintén a közelmúltban derült ki, hogy a következő évtől a BMW, illetve a McLaren kötelékében fog versenyezni.

A döntés azonban nem érinti az Audi egyéb sportautó-, illetve ügyfél alapú programjait, így GT2-, GT3-, GT4- és TCR-autói továbbra is elérhetőek lesznek a vonatkozó szériákban.