A raliszökevény Toyota GR Yaris fejlesztési projektjében közreműködő tesztpilóták hangolták annak a városi szabadidőjárműnek a futóművét, amellyel minden iskolai kör, bevásárlás vagy munkahelyi ingázás izgalmasabb lesz egy kicsit.
Volt mit újrahangolni, a Toyota Yaris Cross GR Sport esetében ugyanis több ponton merevítették a padlólemezt (a cél a keresztirányú szilárdság növelése, azaz a csavaróerőknek való hatékonyabb ellenállás), a felfüggesztést 10 mm-rel leültették, a perselyeket és rugókat feszesebbre cserélték, a lengéscsillapítók és az elektromos kormányszervó sportosabb beállítást kaptak.
Még az abroncsokat is lecserélték, kifejezetten sportos városi szabadidőjárművekre fejlesztett darabokra – mert, bizony, ilyenek is léteznek már.
A motorteljesítmény nem változott, a benzines és a hibrid verzió egyaránt változatlan maradt. Az utóbbi azonban merevebb féltengelyeket kapott, hogy javuljanak a gázreakciók.
Azt a Toyota is tudja, hogy a vezetés élménye félig fejben dől el, ezért a Yaris Cross GR Sport módosított rajzolatú hűtőrácsozatot, ködfényházakat és lökhárítóbetéteket kapott. A felnik egyedi, 18 colos darabok, hátul diffúzor zárja a képet. Az utastérben is megadták a módját, a sportülések kárpitja szintetikus bőrt kombinál nyersbőr betétekkel, a sötét felületek csillogásmentes kezelést kaptak.
Az átgondolt, vonzó csomag egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg csak Japánban rendelhető a legfrissebb hivatalos bejelentés szerint idén ősztől Európában is kapható lesz, értelemszerűen csak hibrid hajtáslánccal. A várható vételárról nincs információnk.