2030-ra a Škoda európai eladásainak 70 százalékát fogják kitenni a tisztán elektromos modellek, ígéri a gyár. Ennek az ambiciózus átalakulásnak fontos állomása a most bemutatott tanulmányautó, amely technológiai és formai szempontból egyaránt új irányt jelöl ki a márka számára.
Az átalakulás lényeges eleme, hogy megszűnik a márka indiánfejes logója: mostantól csak egy újratervezett felirat hirdeti az egyes típusok hovatartozását. A márkanevet fénycsík kíséri, a kettő együtt határozza meg az autó orrának karakterét.
Ennél is jellegzetesebb formai jegy a T alakú fényrajzolat: ennek vízszintes szárát a nappali fény adja, a függőlegeset pedig a Škodánál az utóbbi években elterjedt, kettős fényszóró átrendezése révén kapták meg.
A hűtőmaszk feleslegessé vált, helyette sötétített üvegpanel fedi az autó orrát; mögötte helyezkednek el a vezetőtámogató rendszerek működéséhez szükséges szenzorok.
A szögletes kerékíveket keretező betéteket, valamint a lökhárítókat újrahasznosított abroncsokból készített műanyagból formálták meg. Ugyanez a karcmentes és könnyen tisztítható anyag borítja az utastér és a csomagtartó padlóját. A Škoda Vision 7S az első Škoda, amely gyárilag matt fényezést kapott; szintén újdonság, hogy az utastérben matt kidolgozásra cserélték a krómozást.
Az első és hátsó lökhárítókat tagoló, széles légbeömlőnyílásokban narancssárga betét található: ez egyrészt kihúzató vonószemként szolgál, másrészt ezzel szakítható meg a nagyfeszültségű áramkör, amennyiben mentésre van szükség.
Ennek a bizonyos nagyfeszültségű rendszernek az egyetlen eleme, amiről a Škoda részleteket közölt, a 89 kWh kapacitású akkumulátor. Ez akár 200 kW-tal tölthető, és 600 kilométert meghaladó hatótávolságot ígér.
A középről, kétfelé nyíló oldalajtók aligha kerülnek át a tanulmányautó által megelőlegezett sorozatgyártású modellbe, a finoman lejtő tetővonal és a magasra húzott karaktervonal viszont a márka új arculatának része lesz. A keréktárcsák 22 colosak.
Különleges megoldás az ajtókon – nem pedig alattuk – kialakított oldalsó fellépő. Ez egyrészt a tetőcsomagtartó alatt elhelyezett tárgyak könnyebb elérését szolgálhatja, másrészt szellőzőrostélyokat rejtettek el benne, akárcsak a küszöbburkolatokban: ezek a nyílások a padló alatti akkumulátor hűtésében jutnak szerephez.
A bőrmentes, strapabíró és fenntartható/újrahasznosított anyagokból építkező belső tér minimalista kialakítást kapott. A térérzetet javítja, hogy a műszerfal felső íve folytatódik az ajtókon.
Az akár hét utas (6 felnőtt + 1 csecsemő) szállítására alkalmas Vision 7S belső tere rugalmasan variálható, de alapvetően kétféle fő üzemmódot kínál: a vezetést és a pihenést. Az utóbbi esetben – amikor megállunk tölteni vagy pihenni, de a jelek szerint nem menet közben – a pedálok visszahúzódnak, az álló formátumú, 14,6 colos központi érintőképernyő pedig vízszintesbe fordul át. Az első és második sori ülések támlája megdől, a vezető és az első utas ülése pedig még kissé befelé is fordul, így a hátul utazóknak is szabad rálátása nyílik a központi képernyőre.
Az infotainment-rendszer okostelefonos alkalmazásból is vezérelhető, a kijelző tartalma konfigurálható, a megjelenítés megosztható. A monitor és a szélvédő között elhelyezett kristály fényjelzésekkel tájékoztat a töltés státuszáról. Az ajtókban elhelyezett kristályok hangulatvilágításra szolgálnak.
A vezetést kiterjesztett valóságú technológiát alkalmazó head-up kijelző segíti. A kormánykerék lapított, így akadálytalan a rálátás a 8,8 colos digitális műszeregységre. A volán küllői 12 és 6 óránál helyezkednek el, az alsón kurzorvezérlő touchpad található, ami azonban csak pihenés üzemmódban használható.
A középkonzolon hat fizikai gomb szolgál a fő fedélzeti rendszerek vezérlésére (az egyik szabadon programozható), alattuk három nagy forgótárcsán keresztül szabályozható a klímaberendezés, illetve a képernyő tartalma – ezzel nagyítható például a térképnézet, vagy görgethetők a listák. További három kapcsoló a két fő üzemmód (vezetés és pihenés) közötti átkapcsolásra szolgál, illetve önálló gombbal szabályozható a hangerő.
A központi képernyő kezelését kéztámasz segíti, a padlókonzolon, illetve az ülések háttámláján mágnesek segítségével rögzíthetők az utasok okostelefonjai, valamint egyéb gyári tartozékok és kiegészítők, a kulacstól kezdve az elsősegélykészleten át a hátizsákokig.
Az ajtókárpiton interaktív felületeket helyeztek el: ezek egyrészt fényjelzéssel tájékoztatnak különböző funkciókról, másrészt rajzolni is lehet rájuk, ami a legkisebb utasok számára lehet szórakoztató.
Innovatív az autó középpontjában, azaz a lehető legvédettebb helyen található gyermekülés-rögzítő pont. A hordozó fölé kamerát szereltek, ennek képe a központi érintőképernyőn jeleníthető meg.
A légbefúvók nagy felületen keresztül bocsátják be a levegőt az utastérbe, így biztosítva a huzatmentes légcserét, ám ha koncentrált légsugárra van szükségünk, kiemelkedik egy irányítható rostély a műszerfalból.