Júliusban az európai újautó-eladások 10,4 százalékát tették ki a tisztán elektromos járművek, derül ki a JATO Dynamics szokásos jelentéséből. Ez azonban jóformán az egyetlen jó hír a második félév elején, hiszen – bár nem akkora mértékben, mint március és június között, de – jelentősen visszaesett a kereslet az új autók iránt. Júliusban 10%, az év első hét hónapjára vetítve 13% a csökkenés az előző évhez képest.

A júliusban eladott 90 139 akkumulátoros elektromos gépkocsi 20%-os növekedést jelent a tavalyi év hetedik hónapjához képest. Ugyanekkora mértékben (22%) csökkent ugyanakkor a plug-in hibridek iránti kereslet, mert egyre több országban esnek ki a kormányzati támogatási körből. A kétféle hálózatról tölthető járműtípus együtt az eladások 18%-át tette ki, 1%-kal többet, mint tavaly ilyenkor. Összehasonlításként: a dízelek piaci részesedése 20%-ra esett vissza.

Na, kik nyertek megint az üzemanyagár-robbanáson? 1

A villanyautók eladásait a VW-csoport vezeti 29% körüli részesedéssel, ugyanakkor a német központú konszern „csupán” 17%-kal tudta növelni elektromos eladásait, míg a Stellantis-csoport 41, a Renault-csoport 66 százalékos elektromos növekedést regisztrált. A legnépszerűbb elektromos modell továbbra is a Fiat 500, a legbrutálisabb növekedést viszont a Dacia Spring érte el.

Ami az abszolút legkeresettebb típusokat illeti, a VW T-Roc személyében új királya van az európai piacnak. A Toyota Yaris komoly veszteségeket szenvedett el. A legsúlyosabb ütéseket pont testvére, a Toyota Yaris Cross mérte rá, amely 12 185 eladott darabbal épp csak lemaradt a top 10-es listáról.

Na, kik nyertek megint az üzemanyagár-robbanáson? 9