A BMW iX5 Hydrogen a bajor autógyártó villamosítási programjának új fejezetét képviseli: a nagy teljesítményű akkumulátorral felszerelt villanyautó fedélzetén egy hidrogén-üzemanyagcella is helyet kap, amely áramfejlesztőként képes az akkumulátort tölteni és/vagy hajtó villanymotorokat táplálni.

Már gyártja hidrogén-üzemanyagcellás rendszerét a BMW 1

2022 végétől kis szériában megkezdődik ennek az autónak a gyártása, és bár világszerte forgalomba hozzák, nem tényleges értékesítésről lesz szó, hanem olyan demonstrációs és tesztüzemről, amelybe bizonyos ügyfeleket is bevon a gyártó.

Az autóba a BMW új  generációs üzemanyagcellás rendszere kerül, amely a korábbi stádiumnál kétszer nagyobb folyamatos teljesítményre képes, jelentősen kisebb tömeg és befoglaló méretek mellett.  

Ennek a rendszernek kezdték meg most a gyártását a BMW müncheni kompetencia-központjában.

Már gyártja hidrogén-üzemanyagcellás rendszerét a BMW 26

A Toyota által szállított egyedi üzemanyagcellákból Münchenben összeállított üzemanyagcella-köteg 125 kW (170 LE) folyamatos teljesítmény leadására képes; ez az iX5 Hydrogen nagy teljesítményű akkumulátorával együtt jelentős, 275 kW (374 LE) villanymotor-teljesítményt tesz lehetővé. A rendszert két darab H2-tartály látja el hidrogénnel.

Már gyártja hidrogén-üzemanyagcellás rendszerét a BMW 27
Már gyártja hidrogén-üzemanyagcellás rendszerét a BMW 28