A brit Ariel manufaktúra minimalista örömautóival szerzett hírnevet magának. Az aszfaltra tervezett Atom és murvára optimalizált rokona, a Nomad azt az elvet vallották, hogy ha egy autó könnyű, akkor nincs szüksége elképesztő motorteljesítményre ahhoz, hogy lenyűgöző vezetési élményt kínáljon.
A most bemutatott, sorozatgyártásra szánt Hipercar esetében más a helyzet. Noha a vázat ragasztott alumínium szerkezet, valamint alumínium első és hátsó segédvázak alkotják, az extrém aerodinamikai jellemzőkkel bíró karosszéria pedig teljes egészében karbon-kompozit elemekből áll, az autó tömege eléri az 1546 kilogrammot.
Ezért elsősorban a 62,2 kWh kapacitású, vízhűtéses akkumulátor felelős – a Hipercar ugyanis elektromos. A hatótávolság a nagy akku ellenére csupán 240 kilométer, illetve ennek csupán a töredéke, hiszen az autót nem egyenletes sebességű haladásra tervezték, ahogy az Ariel egyetlen korábbi típusát sem.
Minden keréknél egy-egy 300 lóerős, 450 Nm-es villanymotor dolgozik. Ezek nem a kerékagyban, hanem a jármű középtengelyének közelében helyezkednek el, és egyetlen egységben tartalmazzák az invertert, valamint a fordulatszám-csökkentő áttételt is.
Ha maradéktalanul kiaknázzuk ezek potenciálját, 2,09 másodperc alatt gyorsulunk 96 km/órára (60 mérföld/óra). 160 km/óráig 4,4 másodperc alatt gyorsul a nem egészen 4,3 méter hosszú, 135 cm magas kupé. A végsebességet 250 km/órában maximálták.
A menetdinamika már így is eget verő, az Ariel azonban még további fejlesztéseket tervez: olyan fejlett nyomatékvektor-szabályozási rendszert integrál még a sorozatgyártás megkezdése előtt, amivel 2, illetve 4 másodperc alá szoríthatók le a fenti értékek.
A hajtásláncnak szerves része még a fedélzeti áramfejlesztő gázturbina, amely percenkénti 110 ezres fordulatszámon 35 kW energiát képes előállítani, és azzal tölteni az akkut, így meghosszabbítva a hatótávolságot.
Az autó optikailag is különleges eleme a hátfalon, burkolatlanul elhelyezett hűtő, amelyen négy ventilátor tolja át a levegőt. Ráadásul ez csak az egyik hűtőkör, amely a hátsó villanymotorokat (az invertert, az állórészt és a forgórészt, bal és jobb oldalon), valamint az áramfejlesztőt, a töltőrendszert, és a kapcsolódó áramátalakítókat hűti.
Egy másikat elöl alakítottak ki, az felel az első villanymotorok és a nagyfeszültségű akkumulátor hűtésért, az utastér klimatizálásáért. Szintén ez az első kör intézi az utastér és az akkumulátor fűtését, ha a külső hőmérséklet ezt teszi szükségessé.
Bár egyelőre még azt sem tudni, mikortól kapható, és hány példányban készül majd a Hipercar, már most bejelentették, hogy később hátsókerék-hajtású verzióban is készül, értelemszerűen fele ekkora összteljesítménnyel és rendszernyomatékkal.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd az Ariel Hipercart.