Az eddig ismert Flying Spur W12-eshez képest plusz 85 lóerővel és 130 extra newtonméterrel nyűgözi le vásárlóit a Flying Spur Speed, a 2019-ben bemutatott, harmadik generációs nagyautó eddigi legdinamikusabb verziója.
A modellváltozat megjelenésével egységessé vált a Bentley modellkínálata: ahogy a Continental GT és a Bentayga esetében, mostantól a Flying Spur családban is Speed néven ismert a sportos hangolású csúcsmodell, míg a luxuskivitel Flying Spur Mulliner névre hallgat. A két variáns közös metszete a W12-es blokk, amely mostantól csak ebben a két kivitelben elérhető a Flying Spur szedánhoz.
A Flying Spur Speed 635 lóerővel és 900 Nm forgatónyomatékkal támad, álló helyzetből 3,8 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége pedig 333 km/óra. Ehhez a dinamikához komoly kontrollt társított a Bentley: alapáras az aktív összkerékkormányzás, a mindkét tengelyen alkalmazott fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozás, valamint az adaptív kanyarstabilizátor.
A váltó a megszokott nyolcfokozatú, dupla kuplungos ZF-egység, amelynek hetedik és nyolcadik fokozata nyugodt nagy sebességű utazásra szolgál, végsebességét hatodik fokozatban éri el az autó.
A Flying Spur Speed csak szükség szerint juttat nyomatékot az első tengelyre; ez a megoldás kiküszöböli az összkerékhajtású rendszerekre jellemző alulkormányozottságot. Normál és Bentley üzemmódban maximum 480, Sport üzemmódban azonban már csak legfeljebb 280 Nm jut az első tengelyre. A 420 mm-es első féktárcsák a Continental GT-ről ismerősek, a piros féknyergek helyett felárért fényes fekete darabok is kérhetők.
Amint azt korábbi Speed kivitelektől megszokhattuk, sötétített lámpatestek, a kerékdobokon elhelyezett, egyedi emblémák, valamint exkluzív 22 colos keréktárcsák gondoskodnak a különleges megjelenésről. Az üzemanyag- és olajtöltő sapkák ékkőszerű kidolgozást kaptak, opcióként szénszálas aerodinamikai csomag, illetve további feketített részletek kérhetők az autóhoz.
Az utastérben új színharmóniákkal találkozunk, a szintetikus Dinamica üléskárpitból pedig olyan, feljavított verziót alkalmaztak, amely 73 százalékban tartalmaz újrahasznosított poliésztert (ez a Dinamica Pure.) Ha inkább bőrrel kárpitoztatnánk, öt helyett tizenöt különböző árnyalat közül válogathatunk.
Az infotainmentegység új, sportos grafikát kapott, az első ülések 24, a hátsók 14 irányban állíthatók, mindkét üléssoron alapfelszerelés nemcsak az ülésfűtés és –hűtés, de a masszázsfunkció és a memória is. A pedálok sportos kivitelűek, a műszerfalon Speed emblémák köszöntik az utasokat, a küszöbön megvilágított Speed felirat díszeleg.
A Bentley várakozásai szerint az európai és észak-amerikai Flying Spur-vevők harmada, a közel-keleti ügyfelek ötöde fogja a Speed verziót választani.