Az osztrák motorkerékpár-gyártó KTM eredetileg 2008-ban mutatta be minimalista sportautóját, az X-Bow-t. A koncepció azóta nem sokat változott, és bár az autó számos verzióban készült az évek során, egy valami soha nem került rá: tető.
Ezt a hiányosságot most pótolta a KTM, az X-Bow GT-XR azonban ettől nem lett puhányabb. A motor a szokásos Audi-féle öthengeres, 2,5 literes turbómotor 500 lóerővel és 581 Nm nyomatékkal, szintén maradt a hétfokozatú duplakuplungos váltó, a hátsókerék-hajtás és a részlegesen önzáró mechanikus differenciálmű. Hogy ne vesszen kárba a rengeteg erő, a GT-XR különleges aerodinamikai csomagot kapott, fenéklemezének kialakítása valósággal rászívja az aszfaltra az autót.
Az autó szárazon mindössze 1130 kilót nyom, köszönhetően a szénszálas tetőszerkezetnek, amely a szintén karbon-kompozit vázszerkezet fölé magasodik. A kabintető egyben az ajtó is, a két oldalablak kitámasztható – gyanítjuk, hogy ennek csak akkor van értelme, amikor felborulunk az autóval, hiszen hiába bírja el az X-Bow tömegének hatszorosát a tető, ha nem tudunk kiszállni a kocsiból (kivéve, ha kiférünk az ablakon.)
A hátrapillantást képernyőkkel oldja meg a KTM, a középső digitális tükör helyén a normál menetkamera helyett akár a széles látószögű tolatókamera képe is megjeleníthető. A kormánykerék két szempontból is különleges: egyrészt mert felső ívén helyezkedik el a digitális műszeregység, másrészt mert leszerelhető. Multimédiás egység nincs az autóban, van viszont egy stabil központi telefontartó állvány: ha navigálni akarunk vagy zenét hallgatnánk, azt telefonunkról tehetjük meg.
A négypontos biztonsági övekkel szerelt autót gran turismo szerepkörben is el tudja képzelni a KTM: a 96 literes üzemanyag-tartály kímélő vezetési stílus mellett akár 1000 kilométerre is elegendő, és bár a csomagtartó mindössze 160 literes, vehetünk hozzá méretre készített táskaszettet.
Mindez nem hangzik nagyon olcsón, és a GT-XR nem is az: nettó 285 ezer euróért, azaz valamivel több mint 110 millió forintért kínálják.