Plug and Charge, azzal csatlakoztasd, és már tölthetsz is: így nevezte el új, világelsőnek mondott szolgáltatását a BMW. A név pontosan leírja a lényeget: ahelyett, hogy a nyilvános töltőponton telefonos alkalmazás vagy előre feltöltött felhasználói kártya segítségével azonosítanánk magunkat, és közölnénk a rendszerrel, hogy milyen előfizetést vagy számlát terheljen meg a töltés költségeivel, ezt a feladatot elvégzi az autóba integrált, innovatív program.

A jármű fizetési modulja a töltőkábelen keresztül kommunikál a töltőponttal, engedélyezi a töltés megkezdését, rögzíti a felvett energia mennyiségét, és kiszámlázza annak ellenértékét. Amennyiben az adott járműre több szerződés is érvényben van (például az ügyfél személyes előfizetése mellett a munkaadó is rendelkezik céges töltési konstrukcióval), a fedélzeti érintőképernyőn lehet kiválasztani, hogy az aktuális töltést melyik fiókra terhelje a rendszer.

Magától fizet az elektromos BMW a töltésért 1

A funkció „legalább öt elektromos töltőszolgáltató” szerződéses adatait képes tárolni, de a szolgáltatás piaci beindításáig, azaz 2023 derekáig elképzelhető, hogy további szolgáltatókat is bevesznek a rendszerbe, amit – biztos, ami biztos – eleve úgy terveztek meg, hogy a gépkocsi és a töltőinfrastruktúra közötti kommunikációt meghatározó ISO-szabványok közül nemcsak a jelenlegit, de a későbbiekben bevezetendőt is támogatja.

A rendszer nem csak gyorsabbá és kényelmesebbé teszi a töltés folyamatát, de telefonos adatforgalmat sem igényel, ezért lefedettség nélküli területeken, például mélygarázsban is megbízhatóan működik.