Nehéz akkumulátorok, bonyolult hibrid hajtásláncok, komplex dupla kuplungos sebességváltók: Horacio Pagani ezeket mind félresöpörte harmadik hipersportkocsija, az Utopia megalkotásakor.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 1
Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 55

A hátsó lámpaházak között azért, biztos, ami biztos, elhelyeztek egy állítható szárnyat.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 56

A négylevelű lóhereként kialakított, központi kipufogó megmaradt; a mindössze 6 kilogrammot nyomó rendszer a jobb hőelvezetés érdekében kerámia végcsöveket kapott.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 57

Az elöl 21, hátul 22 colos keréktárcsákra szerelt abroncsokat kifejezetten az Utopiához fejlesztette a Pirelli; erről tanúskodik az oldalfalukba nyomott autósziluett.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 58

Pagani ragaszkodott az analóg műszerekhez, így a vezető előtt lévő kijelzőtől eltekintve minden adatot klasszikus, kissé steampunk hangulatú, mutatós műszer jelenít meg.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 59

A pedálok mellett a komplett kormányt is egyetlen fémtömbből marták ki; a hétfokozatú, kézi sebességváltó (ami helyett automatizált egység is rendelhető) nyitott kulisszája a korábbiaknál is cizelláltabb darab.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 60

A repülőgépiparban használatos alumíniumötvözetből kovácsolt, kettős lengőkaros felfüggesztések, az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók beállításait a Huayra R versenyautóra épülő öszvér prototípuson optimalizálták. A karbon-kerámia fékeket a Brembo szállítja.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 61

Az autó ugyanúgy szénszálas monocoque vázra és ahhoz kapcsolódó acélötvözet segédvázakra épül, mint elődjei, ám jellemzőit új gyártási módszerek, valamint új kompozitok alkalmazásával optimalizálták. A teljes karosszéria torziós szilárdsága 10,5 százalékkal nőtt.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 62

A látható felületeken speciális minőségű karbonszálakat alkalmaztak, amelyek nemcsak szebbé tették a karosszériát és egyéb komponenseket, de azonos anyagsűrűség mellett 38 százalékkal nagyobb szerkezeti szilárdságot is kínálnak. Ez nem pusztán laboratóriumi érték: a fejlesztés során több mint ötven töréstesztet végeztek el az autó egészén, illetve egyes alkatrészein.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 63

A Pagani-modellek persze sohasem kizárólag az extravagáns megjelenésről szóltak, és motorikusan most sem okoz csalódást a konstrukció. A 6700/perc maximális fordulatszámra képes, mindössze 262 kg tömegű motort a Mercedes-AMG szállítja, a 6.0 V12-es, biturbó erőforrás 864 lóerővel és 1100 Nm-rel ad lendületet a mindössze 1280 kilogrammos autónak.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 64

A klasszikus, mechanikus, hétfokozatú, kézi sebességváltót a motorsportból ismert Xtrac szállítja; a szerkezet automatizált kivitelben is elérhető.

Itt az új Pagani: 860 lóerő, kézi váltó 65

A Pagani sem az autó menetdinamikai értékeit, sem vételárát nem hozta nyilvánosságra. Mindegy is, hiszen az első, 99 darabos széria minden egyes példányát előre, látatlanban eladták.