Fontos újdonságokat hoz a 2023 második félévében forgalomba kerülő Peugeot e-308. Ez lesz az első akkumulátoros elektromos személyautó, amely az EMP2 platformra épül – eddig csak a márka kisáruszállítói, az Expert és a Partner (valamint azok személyszállító kivitelei) voltak elérhetők emissziómentes hajtáslánccal.

Új villanyautó a Peugeot-tól 1

Ennél is lényegesebb, hogy az e-308 lesz az első modell a Stellantis cégcsoport palettáján, amely már saját fejlesztésű és gyártású villanymotort kap. A japán Nidec akkuspecialistával közösen alapított vegyesvállalat franciaországi üzemében készülő villanymotor a Peugeot villanyautói által eddig alkalmazott 100 kW (136 LE) helyett 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményre képes. A maximális forgatónyomaték 260 Nm.

Új villanyautó a Peugeot-tól 13

Az e-308 akkumulátora is új. A 400 V-os, 54 kW kapacitású egység 80 százalék nikkelt, 10 százalék mangánt és 10 százalék kobaltot tartalmaz. A ferdehátú és a kombi verzió várhatóan egyaránt több mint 400 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Ez 12,7 kWh/100 km energiafogyasztást jelent, ami kiemelkedően jó értéknek számít a műfajban. Az autót 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltővel szerelik, a gyorstöltés 100 kW-ig lehetséges.

Új villanyautó a Peugeot-tól 14

A későbbiekben a Peugeot társmárkája, az Opel is megkapja ugyanezt a hajtásláncot. Várhatóan szintén ez az egység hajtja majd a jövőre debütáló, új generációs Peugeot 3008 crossovert.