A Toyota még áprilisban jelentette be, hogy megépítette a GR86 sportkupé speciális, háromhengeres változatát. A GR Yarisból származó, 1,6 literes turbómotor lökettérfogatát 1,4 literre csökkentették, teljesítménye ugyanakkor így is eléri a 300 lóerőt – azaz ugyanazt tudja, mint a később bemutatott GR Corolla, csak kisebb űrtartalomból.
Persze van némi turpisság a dologban, hiszen a turbómotoros GR86, bármennyire izgalmasan hangzik, csupán egy technológiai kísérlet eszközeként valósult meg. A Gazoo Racing a szintetikus, szénsemleges üzemanyagok képességeit, az azokban rejlő lehetőségeket teszteli a motoron. Ehhez építettek néhány GR86-prototípust, amelyek a japán Super Taikyu széria speciális, alternatív üzemanyagú versenyautóknak fenntartott (kísérleti) géposztályában indulnak.
A lökettérfogatot pedig azért csökkentették 1,4 literre, hogy a motor hasonló képességekkel bírjon, mint a GR86 eredeti, 2,4 literes, négyhengeres szívó bokszermotorjából épített versenymotor. Ezt ugyanis a Subaru gyári csapata teszteli ugyanebben a géposztályban, szintén bioüzemanyagra áthangolva. Ugyanebben a tudományos célú csoportban egyébként a Mazda egy biodízellel hajtott Mazda2-essel versenyez, míg a Toyota egy hidrogénüzemre átállított, belső égésű motorral szerelt Corollát is indít.
Mindez persze nem újdonság, a Toyota maga számolt be a tervekről még késő tavasszal. Most viszont a Gazoo Racing vezetője, Naoyuki Sakamotoe azt találta mondani újságíróknak, hogy „nem zárják ki a lehetőségét annak, hogy a jövőben építsenek egy turbómotoros GR86-ost”. A téma ugyan jelenleg nincs napirenden a cégnél, de megszokhattuk, hogy nem dobálóznak üres ígéretekkel, Akio Toyoda, a Toyota-csoport elnöke pedig annyira elhivatott támogatója a vezetés élményének, hogy rajta igazán nem fog múlni egy még sportosabb, nagyobb teljesítményű kupé megépítése.