Ha nem látnánk a hűtőmaszkon keresztül nyargaló lóemblémát, akkor sem kellene különösebb tehetség ahhoz, hogy beazonosítsuk a Ford Mustang hetedik generációját.
Ebben elsősorban a (mostantól modellváltozatonként eltérő rajzolatú) hűtőrács kontúrjai, valamint az összetéveszthetetlen sziluett siet segítségünkre, de más, klasszikus stíluselemek is felismerhetők. Az újonc szélesebbre húzott, keskenyebb fényszórói fölött átrajzolt belépőéllel indul a hármas tagolású motorházfedél; az ikonikus formák újraértelmezése modernebb, fiatalosabb megjelenést, sportosabb, karakteres és nem utolsósorban jobb gyalogosvédelmi teljesítményt eredményez.
Merész a konkáv kialakítású hátfal, amelyet két oldalról a megszokott, tripla zárófények határolnak. A far nem csupán rövidebb, de szélesebb és alacsonyabb is a korábbiaknál. Új a hátsó diffúzor, ahogy a GT első légterelője, fix hátsó szárnya, valamint motorházfedélbe vágott légcserenyílásai is.
Továbbra is kétféle motorral rendelhető a Mustang. Az egyik egy vadonatúj 2,3 literes EcoBoost négyhengeres, a másik a jól ismert 5.0 V8 szívómotor negyedik generációs, alaposan átdolgozott, kettős szívórendszerrel, valamint szívótorok- és közvetlen befecskendezéssel szerelt, minden eddiginél erősebb változata. Létezik egy harmadik modellváltozat is, a Mustang Dark Horse, amely a modell leendő versenyváltozatának alapjaként is szolgál; erről ide kattintva olvashatsz részletesebben. A konkrét teljesítmény-adatokkal egyelőre adós maradt a Ford.
Sebességváltóból hatfokozatú kézi vagy tízfokozatú automata rendelhető, üzemmódból pedig kiviteltől függően akár hat áll rendelkezésre – három közútra szánt (normál, sport, csúszós aszfalt), két versenypályára optimalizált (gyorsulás és versenypálya), és persze az elengedhetetlen egyedi módus. A vezetési élményt mindkét motor esetében opciós adaptív felfüggesztés, közvetlenebb kormánymű, valamint részlegesen önzáró hátsó differenciálmű fokozza.
Az EcoBoost motorhoz feláras extra, az 5.0 GT-hez alapfelszerelés a Performance csomag, amely módosított végáttétel mellett 19 colos Brembo féktárcsákat és aktív kipufogószelepet is tartalmaz. A kézi váltós GT a kuplung kinyomásakor nem engedi visszaesni a fordulatszámot.
Egy 2023-as modell nem engedheti meg magának, hogy ne kínáljon újszerű digitális tartalmakat. A Ford Mustang 12,4 colos digitális műszeregységet és 13,2 colos központi érintőképernyőt kapott, amelyeket a belépőverzió kivételével közös üvegpanel mögött helyeztek el. Az előbbihez többek között egy minimális információt közvetítő ’nyugodt’ megjelenítést, illetve egy retró hatású műszerfalgrafikát is beállíthatunk, amely utóbbi a sportmodell múltjából táplálkozó, tradicionális analóg órákat szimulál.
A központi érintőképernyőről grafikusan állíthatók be az autó paraméterei, illetve számos olyan funkció (például a rádió vagy a klímaberendezés) vezérelhető mostantól innen, amelyeket korábban külön kapcsolókkal és gombokkal kezelhettünk. A funkcionalitás a Mustang Mach-E elektromos crossoverből ismerős lehet, van okostelefon-integráció, a fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetők. Ügyes, hogy a tetőkonzolon is találunk USB-töltőportokat: ezek fedélzeti kamera vagy pályanapra beszerelt telemetriai berendezés működtetésére szolgálnak.
Amennyiben a Mustang utasai nem érik be a vezetés nyújtotta élményekkel, 12 hangszórós B&O audiorendszerrel szórakoztathatják magukat. Ugyanez a rendszer erősítve közvetíti a motortérből a mechanikus zajokat, hogy még inkább átélhessük a Mustang varázsát.
A vezetőtámogató szolgáltatások köre szélesebb, mint valaha, a napokban bevezetett félautonóm funkcionalitás sem marad le a palettáról. Az autó a felfüggesztés, a kormánymű és a fékek működésének folyamatos felügyeletével úgy módosítja a futómű beállításait, hogy ellensúlyozza az észlelt kátyúk okozta ütéseket. A FordPass okostelefonos távkapcsolati rendszer két újdonságot is hozott: az egyik az a felügyeleti rendszer, amely lopás esetén segít a jármű megtalálásában, a másik pedig a távvezérelt gázfröccs, ami pont azt csinálja, amit a neve sugall: messziről megröfögtethetjük a V8-ast, hogy mindenki örüljön.
Ha videón is megnéznéd az új generációs Ford Mustangot, kattints ide!