Az akkumulátoros elektromos Lightyear 0 (azaz zéró) szedánról eddig csak azt lehetett tudni, hogy a premiert megelőzően kommunikált, lenyűgöző adatoknál ugyan szerényebb paraméterekkel rendelkezik, de még így is meggyőző a konstrukció.
Az előzetesen kalkulált, de nem homologizált hatótávolság 625 kilométer (a cég mérnökei egy éve 710 kilométert mértek), ami a 60 kWh-os akkumulátorral rendkívül jó érték. Ehhez hozzájárulnak egyrészt a tetőlemezen elhelyezett szolárcellák, amelyek naponta akár 70, évente akár 11 ezer kilométerre elegendő töltést képesek biztosítani az akkumulátornak, másrészt a bámulatosan kedvező energiafogyasztás: a négy villanymotoros hajtáslánc összesen 10,9 kWh energiát fogyaszt 100 kilométerenként.
Mostantól viszont az is tényként kezelhető, hogy a Lightyear 0 a világ legjobb közegellenállású sorozatgyártású autója. A 0,175-ös Cw-érték lenyűgözően kedvező: a korábbi csúcstartó, a 2011-ben bemutatott Volkswagen XL1 0,186-ot tudott.
Nem véletlen, hogy elektromos autó lett az új légellenállási rekorder, hiszen az akkumulátoros gépkocsik esetében a hosszadalmas feltöltés miatt különösen fontos, hogy minél takarékosabbak legyenek, azaz egységnyi energiával minél messzebb jussanak el. Különösen igaz ez nagy sebességnél: autópályán például a felhasznált energia 60%-át a légellenállás leküzdésére fordítják a járművek.
A stuttgarti FKFS szélcsatornájában négy lépésben vizsgálták az autó közegellenállását. Először nyomásszenzorokkal ellenőrizték a karosszéria felületén a légnyomás eloszlását; másodszor belül és kívül elhelyezett mikrofonokkal mérték a zajszintet; aztán az autó három tengelye mentén ható erőket vizsgálták; végül a karosszériáról leváló légtömeg áramlását figyelték meg.
Annyi turpisság azért van a dologban, hogy a Lightyear 0 egyelőre nem sorozatgyártású autó, csak hamarosan lesz az: a finnországi Valmet Automotiv üzemében még az idén kezdetét veszi a kis szériás gyártás. Ha ez rendben beindul, és az eladások is a tervek szerint alakulnak, 2025 táján érkezhet a Lightyear 2, a manufaktúra második modellje, amely nagyobb hatásfokú napelemeivel még inkább képes lesz függetleníteni magát az elektromos hálózattól, és akár kétszer akkora hatótávolságot kínál majd, mint konkurensei.