A most bemutatott harmadik generációtól kezdve a Subaru minden piacán egységesen Crosstrek néven kínálják majd azt a modellt, amelyet eddig mifelénk eddig XV-ként ismertünk.
Noha a Subaru vadonatúj modellről beszél, megjelenésében több mint hű maradt az előd által kijelölt irányhoz a modell. Ezt a csaknem azonos méretek is elősegítik: az autó csak milliméterekkel hosszabb és alacsonyabb elődjénél.
[ japán specifikációjú modellek adatai ] |
Subaru Crosstrek |
Subaru XV |
Hosszúság (mm) |
4480 | 4465 |
Szélesség (mm) |
1800 | 1800 |
Magasság (mm) |
1580 | 1615 |
Tengelytáv (mm) |
2670 | 2665 |
Szabad hasmagasság (mm) |
200 | 220 |
A stíluselemeket finoman dolgozták át. Bár a műanyag borítópanelek egyértelműen robosztusabbak, nem tolakodóak. Új a hűtőmaszk, modernebb vonalvezetésűek a lámpatestek, a hátul összehúzott karosszéria pedig optikailag kiszélesíti a kerékdobokat és ezzel erőteljesebb kiállást kölcsönöz az autónak.
A Crosstrek ugyanarra a platformra épül, mint elődje, ám a továbbfejlesztett gyártási módszerek (egységes belső vázszerkezet, nagyobb arányban alkalmazott szerkezeti ragasztók, megnövelt szilárdságú futómű bekötés) fokozott kényelmet és jobb vezethetőséget ígérnek. A zajokat és rezgéseket hatékony tetőszigeteléssel csillapítják.
Az utastérben többféle anyagból felépülő műszerfal tárul az utasok elé, a központi érintőképernyő 11,6 colosra nőtt, áthelyezték a klímaberendezés kezelőszerveit. Az infotainment rendszer továbbfejlesztett okostelefonos csatlakoztatást biztosít, a középkonzol alatt praktikus tárolót találunk.
Az utastér és a csomagtartó mérete nagyságrendileg változatlan, a küszöbök offroad-hangulatú mintázata egyben hatásos csúszásgátlást biztosít. Az üléseket immár konzol nélkül, közvetlenül rögzítik a padlóhoz. Ez, valamint újszerű kialakításuk elejét veszi a medence, a gerincoszlop és a fej kilengéseinek egyenetlen, illetve kanyargós úton, ami kényelmesebbé és kellemesebbé teszi az utazást.
A változó áttételű kormányművet pontosabbra, közvetlenebbre hangolták, a fékrásegítő elektromos, nem hidraulikus, ami finomabbá teszi a teljes sebességtartományban aktív, adaptív tempomat működését.
A japán piacon kizárólag kétliteres e-Boxer hibridként forgalmazzák a modellt (az értékesítés valamikor 2023-ban indul be), a váltó Lineartronic CVT. Mindkét egység az elődmodell továbbfejlesztett, jobb rezgési- és zajcsillapítási jellemzőkkel bíró változata.
A vezető dolgát panoráma és madártávlati képet biztosítani képes kamerarendszer, LED-es távolsági és kanyarfényszórók, valamint a japán piacon eddig nem kínált, széles látószögű mono kamera segíti: ez a korábbiaknál kétszer nagyobb szögtartományban képes észlelni az akadályokat, majd pontosabban és még változatosabb körülmények között azonosítja azokat.