Huszonöt éve épít raliautókat a holland Maturo, és most ezt a tapasztalatukat egy ambiciózus projektben próbálják hasznosítani. A műfaj természetesen a manapság rendkívül divatos restomod, azaz öreg autókat javítanak fel modern tartalommal. Az alapokat a Lancia Delta adja, a nyolcvanas, kilencvenes évek ikonikus ferdehátúja, amely hosszú éveken át uralta a rali világbajnokságot.
Nem elírás tehát a cím: a modell eredeti példányait újítják fel olyan mértékben, hogy azok az eredeti specifikációkat megtartó, de gyakorlatilag új konstrukciónak tekinthetők.
Az autót három különböző kivitelben készítik.
Maturo Classic
Ez az alap: ebben kiküszöbölik a modell utcai változatának ismert gyengeségeit, megbízhatóvá, tartósabbá teszik a kocsit. Ez a verzió kifejezetten hangulatos mindennapi autózásra szolgál.
Miután az alapul szolgáló példányt alaposan ellenőrzik, kijavítják a repedéseket és egyéb hibákat. Ha az ügyfél szeretné, mindenre kiterjedően megerősítik a vázszerkezetet – ez több mint 250 hegesztési pontot jelent, és egyenesen a Maturo felsőbb kategóriás Delta-programjaiból vették át.
A 2,0 literes, négyhengeres motoron kicserélik az összes alulméretezett elemet, a vezérműszíjtól kezdve a dugattyúkon át a hengerfej-tömítésig, a befecskendezőktől a kábelkötegeken át a motorvezérlésig. A kezelés végén a motor legalább 275 lóerős lesz, és ami ennél is fontosabb, egyenletesebben adja le teljesítményét. A sebességváltót teljesen újraépítik, hogy elviselje a nagyobb nyomatékot.
Az Integrale modellek új első, hátsó és központi differenciálművet kapnak, lecserélik a féltengelyeket. Szintén vadonatúj a fékrendszer minden eleme, a rásegítőtől a vezetékeken át a nyergekig és a Brembo tárcsákig, de a méretek azonosak maradnak. Szintén újjáépítik a futóművet és a kormányművet, de az eredeti, mesteri hangolást megtartják.
Maturo Rally
Nem csak nevében idézi a motorsport világát a Maturo Rally. Ennek fejlesztését az a Juha Kankkunen segítette tanácsaival, aki kétszer (1987, 1991) nyert rali világbajnokságot Lancia Deltával, az autók minden szempontból megfelelnek az FIA korabeli A-csoportos specifikációinak.
Az autót teljesen lebontják, majd a nyers vázat több mint 250 ponton megerősítik, és korrózió-mentesítik. A motor jóformán minden eleme a motorsportból származik. Teljesítményt itt nem ad meg a műhely, az erőforrást vélhetően az ügyféllel egyeztetve hangolják be.
A sebességváltó egyenes fogazású fogaskerekekkel épül, milliméteres pontossággal modellezve az eredeti versenykivitelű erőátvitelt. Ugyancsak az eredeti pontos mása a modern anyagokból újjáépített, A-csoportos specifikációjú futómű.
Szintén a motorsportból származó technológiák és anyagok felhasználásával készülnek a differenciálművek. A fékek FIA-homológ egységek, a fékerő tengelyek közötti elosztása a műszerfalról szabályozható. A kézifék hidraulikus, és külön munkahenger működteti.
A vezetői környezetet raliversenyzésre építették fel: csillogásmentes felületek, homológ kagylóülések, automata tűzoltó-berendezés, fedélzeti kommunikációs rendszer, leszerelhető kormánykerék és egy sor további verseny-tartozék teremt nem csak hangulatában, de funkciójában is tökéletes versenykörnyezetet.
Maturo Stradale
A Stradale a fent vázolt két verzió összegyúrásából született: A-csoportos ralitechnikát kínál közúti használatra alkalmas köntösben, kiegészítve számos finom részlettel.
Ilyenek például az egyedi gyártású, szénszálas karosszéria-panelek, amelyek mintegy 50 kilogrammos tömegcsökkentést eredményeznek, vagy a minden irányban állítható, opcióként magasság-szabályozással is szerelhető futómű.
A raliverzió motorját 360 lóerős, 500Nm-es kivitelben kapja az ügyfél – vagy erősebben, ha úgy kívánja. A differenciálművek megegyeznek a rali kivitelével, a sebességváltó egy megerősített, ötfokozatú kézi egység, egyenes fogazású fogaskerekekkel.
Az utastér minimalista, ugyanakkor a legigényesebb anyagokból – karbonból, titánból, alumíniumból – épül fel, a felületeket bőr és Alcantara borítja. A kézifék kétféle módon használható: a normál hétköznapi funkcióról egyetlen mozdulattal verseny üzemmódba kapcsolható át (feltételezzük, hogy a középkonzolon látható, Juha feliratú gomb szolgál erre a célra.)