Miután idén hozzáláttak felújítani a világ legértékesebb, legritkább Škodáját, most még egyet csavartak a történeten: megtervezték a Škoda 1100 OHC modern utódját.

Ez persze egyelőre csak tanulmányautó, sőt, még az sem: a Škoda Vision GT (amely nem összetévesztendő a három éve bemutatott, azonos nevű, kínai piacra szánt szabadidőjármű-tanulmánnyal) ugyanis csak a virtuális térben, digitális rajz formájában létezik. A koncepciót a brüsszeli Dizájn és átalakulás című formatervezési kiállításra fejlesztette ki a cseh autógyártó.

Brutális Škoda született 1

A Vision GT két fontos szálon is kötődik az idén egyébként pont hatvanöt éves 1100 OHC modellhez. Egyrészt nincs teteje (bár az OHC-ból anno kupé is készült), másrészt piros (az elmaradhatatlan fehér sávozást ezúttal LED-csíkok pótolják.)

A Vision GT azonban együléses, míg az 1100 OHC-ban ketten is elfértek. A ma már nyugdíjaskorú ihletadó tanulmánynak a szélvédelme is hatékonyabb volt – merthogy a Vision GT-nek egyáltalán nincs szélvédője, csupán egy légterelő lemeze. Műszerek helyett a bukósisak plexijére vetíti ki a menetadatokat az autó.

Brutális Škoda született 9

Egészen különleges, minimalista vezetői környezetet képzeltek a Vision GT-hez

Az ülés aktív felfüggesztést kapott, amely az elképzelések szerint hatékonyan védi a pilótát az oldalirányú erőhatásoktól (ha jól sejtjük, ez annyit tesz, hogy kanyarban a pilótával együtt az ív belseje irányába dől az ülés.)

Hátul két részre osztott légterelőt álmodtak meg a Škoda dizájnerei; ez napjaink Forma-E versenyautóit idézi – a párhuzam arra enged következtetni, hogy a Vision GT-t elektromos hajtáslánccal képzelték el Mladá Boleslavban.

Izgalmas részlet a szénszálas szerkezetű kormánykerék is, ám nem izgalmasabb, mint a holografikus Škoda-felirat az autó farán, amely így lebegni látszik a levegőben.