Amikor a Mitsubishi úgy döntött, mégsem vonul ki Európából, egyértelművé tették, hogy palettájukat – legalábbis részben – a Renault-Nissan-Mitsubishi konszern meglévő típusainak átcímkézett változatai alkotják majd. Most megérkezett ennek a szériának az első képviselője: az új generációs ASX, amely az emblémáktól eltekintve teljesen azonosnak tűnik a Renault Captur városi szabadidőjárművel.
A motorházfedél sem módosult, így a Renault-embléma helyén maradó kivágást egy műanyagbetéttel fedték el, ezen van a háromágú gyémánt, míg a csomagtérajtón meghagyták a középre illesztett tolatókamerát, csak épp az eredetileg azt diszkréten keretező rombuszt bontották el körülötte.
A Mitsubishi nem csak a karosszériát vette át az anyavállalattól, hanem a hajtásláncpalettát is: a kínálat csúcsán az 1,6 literes konnektoros hibrid áll majd, 10,5 kWh-ás akkumulátorral és robotizált váltóval. Ugyanerre a hardverre épül a full hibrid verzió, csak az akkumulátora tizedakkora. Lesz egy turbós 1,3-as mild hibrid benzinmotor hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos váltóval, míg a belépőmodell egyliteres turbómotort kap, hatfokozatú kézi sebességváltóval.
Az európai márkakereskedésekben 2023 márciusától megjelenő autó a Renault vezetőtámogató rendszereit is megkapja, az adaptív tempomattól a sáv középvonalában tartó automatikáig.