Friss kutatások szerint Európában – Bulgária kivételével – a magyarországi használtautó-vásárlók a leginkább szkeptikusak a külföldről származó használt autókkal szemben.
Kelet- és Közép-Európába sok használt autót hoznak be Nyugat-Európából és az Egyesült Államokból. A legtöbb csalás akkor történik, miközben a járműveket egyik országból a másikba szállítják. A kilométeróra visszatekerése hazánkban bűncselekménynek számít, ennek ellenére úgy tűnik, mégis bevett gyakorlat – a carVertical szerint az összes jármű mintegy 14 százaléka hamis kilométeróra-állást mutat.
Nagy Gábor, a Schiller Autó kereskedelmi vezetője szerint a vásárlók leginkább a Magyarországon forgalomba helyezett használt autókban bíznak, azt remélve, hogy így ellenőrizhető az autók előélete, kilométeróra-állása, szervizmúltja, esetleges sérülései. A Magyarországon forgalomba helyezett autókkal kapcsolatban az ingyenes Jármű Szolgáltatási Platform (JSZP) adatai nyújtanak információkat, de a 2019 előtti időszakra ezen a felületen nincsenek a baleseti károkra vonatkozóan elérhető adatok.
A külföldön forgalomba helyezett autókról még ennyi információ sincs, így a vásárló kénytelen megbízni a külföldi kereskedés által elmondottakban, vagy az autóhoz kapott dokumentumok leírásaiban.