Egy egyedi kék fényezésű Aventador LP 780-4 Ultimae Roadsterrel végleg leáll a V12-es szupersportkocsi gyártósora.  A 2011-ben bemutatott modellből hosszú élete során több mint nyolc kivitelben összesen 11 465 példányt gyártottak. V12-es szívómotorjával patinás vérvonalat követett, felmenői között a Miura, a Diabló, a Countach és a Murciélago szerepelnek, ám ezekből összesen nem adtak el annyit, mint az Aventadorból. A jövőben nem gyárt több V12-es szívómotort a Lamborghini.

Búcsúzik a Lamborghini csúcsmodellje 1

A 147,5 kilogrammos, egyetlen darabból megformált, szénszálas monocoque vázra épülő Aventador 6,5 literes V12-es motorja alapkivitelében 700 lóerőt adott le 8250/perces fordulatszámon; az autó 2,9 mp alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége 350 km/óra. A búcsúszéria, az Aventador LP 780-4 Ultimae már 780 lóerős volt, végsebességét 355 km/órára növelték, a 0-100 km/órás gyorsulás szintidejét 2,8 mp-re csökkentették. Ebből a szériából az utolsó kupét elárverezték; a roadster verzió most elkészülő zárópéldányát pedig egy svájci magánvásárló szerezte meg.

Búcsúzik a Lamborghini csúcsmodellje 31

Nem ez volt egyébként a legerősebb Aventador-származék. A 40 példányban gyártott, kizárólag zárt pályán használható SCV12 megdöbbenő 830 lóerőt adott le, míg a Lamborghini első hibrid modellje, a Sián FKP 37 a 780 lóerős V12-est egy 34 lóerős villanymotorral megtoldva 808 lóerővel büszkélkedhetett.

Búcsúzik a Lamborghini csúcsmodellje 32