Az új modellévre izomnövelő kúrára küldte elektromos városi típusát a Peugeot. Az e-208 az eddiginél 15 százalékkal erősebb lesz, miközben energiafogyasztása jelentősen csökken, ami az év elején már megnövelthez képest is további 10,5 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez.
A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy az eddigi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) lesz a villanymotor maximális teljesítménye, az elméleti maximális hatótávolság pedig 38 kilométerrel nő, így eléri a 400 kilométert. Mivel 2021 végén egyszer már növelte a hatótávolságot a Peugeot (akkor 22 km-rel), a bevezetéskori érték és a mostani között még nagyobb: 17,7% a különbség!
Az új hajtáslánc legfontosabb hozománya nem is a nagyobb teljesítmény, hanem a kedvezőbb hatásfok: míg az előző, 100 kW-os villanymotor 100 kilométeren 14,1 kWh-t fogyasztott, a mostani beéri 12-vel.
Ebben szerepet játszik a szélvédő felső szélén elhelyezett páraérzékelő által vezérelt hőszivattyú, amely pontosabb klímavezérlés mellett az akkumulátorhő felhasználását is lehetővé teszi. Ez általában növeli a hatótávolságot, de különösen hatékony hideg időben: nulla fokos külső hőmérsékletnél, városban például 40 extra kilométert tudunk így kifacsarni az akkumulátorból.
Az autót 16 colos, minimális gördülési ellenállású abroncsokkal szerelik, illetve módosították az erőátvitel áttételét, ami nagy sebességnél (országúton, autópályán) csökkenti a fogyasztást és növeli a hatótávolságot.