Az elektromos járművek globális értékesítése 2021-ben megkétszereződött, az összes eladott jármű 9 százaléka tartozott már ebbe a kategóriába. Idén az eladások várhatóan új csúcsot érnek el, a teljes személygépkocsi-eladások 13 százalékát teszik ki – áll a párizsi székhelyű Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) éves jelentésében.
Az IEA korábban arról számolt be, hogy 2021-ben 6,6 millió elektromos járművet értékesítettek világszerte. Tavaly az elektromos autók eladásnövekedésének mintegy 50 százaléka esett Kínára.
Az idei első három hónapban már kétmillió elektromos járművet adtak el, 75 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél. A március végével záródott három hónapban az elektromos járművek eladása Kínában több mint kétszeresére nőtt, míg az Egyesült Államokban ez az arány 60 százalék, Európában 25 százalék volt.
Az ügynökség ugyanakkor megjegyezte, hogy az elektromos járművek értékesítésének alakulása „még nem globális jelenség”. A fejlődő országokban az eladások lassúak a növekvő beszerzési költségek és az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra hiánya miatt.
Az IEA május végén három forgatókönyvet vázolt fel az elektromos közlekedési ágazat fejlődése kapcsán. A már meghozott intézkedések alapján 2030-ra 200 millió elektromos jármű lesz a világon, részesedésük a teljes autóeladásból eléri majd a 20 százalékot. A meghirdetett tervek megvalósulása esetén 2030-ra az elektromos autók száma eléri a 270 milliót, a teljes autóeladáson belül a részesedésük 33 százalék lesz.
A legderűlátóbb forgatókönyv szerint, amelynek az alapja a szén-dioxid-semlegességet célzó terv megvalósulása, 2030-ra körülbelül 350 millió elektromos autó lesz a világon, arányuk az összes autóeladáson belül eléri a 60 százalékot.